Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас бяха най-бързи и във втората тренировка преди Гран при на Австрия, 9-ти кръг от сезона във Формула 1. Трето време записа Себастиан Фетел с Ферари, който имаше най-добро темпо в по-дългите серии с най-меките гуми ултрасофт, с които бяха постигнати топ резултатите му. А този на Люис бе записан с най-твърдите за уикенда гуми софт.
Зад Фетел в класирането се подредиха пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен, следвани от Кими Райконен. Най-добри от останалите отново бяха пилотите на Хаас – Ромен Грожан и Кевин Магнусен, заели седма и осма позиция.
Зад тях се класира Пиер Гасли с Торо Росо, чиито механици свършиха страхотна работа да го върнат на пистата след като смениха окачването, което той счупи в жълтите ограничители зад бордюрите.
Втората тренировка започна при температура на асфалта от 27 градуса и 60% шанс да завали.
Между двете тренировки комисарите глобиха Макларън с 10 000 евро за опасното излизане на Щофел Вандоорн в пита пред Фетел сутринта. Доста по-малко – 600 евро, отнесе Рено за превишената скорост в бокса на Карлос Сайнц – 85.5 км/ч при разрешени 80.
Веднага след старта на пистата се появи Сергей Сироткин в чиито автомобил сутринта бе Роберт Кубица. В началото на тренировката пилотите на Ферари излязоха с различен тип гуми. Кими бе с по-меките суперсофт, а Фетел със софт. Райконен оглави класирането с 1:05,711, а Фетел бе на 0,2 сек.
В следващия си бърз тур Кими слезе до 1:05,466 мин., а Фетел записа рекордно минаване на втори сектор и ново най-добро време – 1:05,273 мин. След това в края на серията си от 10 обиколки стигна до 1:04,579 мин., а Кими направи 7 тура без да подобри времето си.
Пилотите на Мерцедес, както и сутринта не бързаха с излизането, както и колегите им от Ред Бул. „Биковете” също разделиха програмата. Макс започна със софт, а Рикиардо със суперсофт. Същото направиха и в Мерцедес като Люис бе със софт, за първи проби на колата с тези гуми, а Валтери със супер софт.
Тези програми бяха отново предопределени от различния избор на гуми на водещите пилоти, като логично разполагайки само с по 1 комплект софт, Кими и Валтери работеха с останалите типове.
Half an hour to go and @LewisHamilton tops the time sheets, with his team mate @ValtteriBottas second and #Seb5 third @MercedesAMGF1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/xHa6h2okU6
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 29, 2018
След като гумите загряха Хамилтън записа ново най-добро време – 1:04,579 мин. Той бе със 0,188 пред втория Ботас и Фетел, който бе изместен на трета позиция. Рикиардо пък се подреди в тези серии пред Макс. При условията днес изглеждаше, че по-твърдият тип софт работи по-добре, но утре се очаква да е по-топло и да е отложена повече гума, което може да промени картината.
Интересно бе още, че Хамилтън и Ботас направиха 7 и 9 тура в тези първи серии, а Фетел – 11. Фернандо Алонсо в тази тренировка счупи пода при преминаването на бордюрите и то доста ранно в тренировката и механиците започнаха смяна, като той се върна на пистата за втората половина от тренировката.
30 минути след началото Фетел сложи третия си комплект ултасофт за деня и бе любопитна квалификационната му симулация, Рикиардо също вече бе с ултра. Фетел направи рекордни преминавания на втори сектор, но не събра топ тур, но все пак беше под 1:05 сек, а серията му бе 5 тура.
🚩 RED FLAG 🚩
Pierre Gasly is beached in the gravel with a wonky front wheel#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/9KAJtfrBfp
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018
Малко след това тренировката да бъде спряна заради излитане на Пиер Гасли, който пък счупи окачването си излизайки широко в предпоследния завой. Дани Рикиардо прекрати серията си след 4 тура.
След рестарта на сесията Хамилтън излезе с ултрасофт, който бе втори комплект от 8. Турът му след излизането от бокса беше с рекорд във втори сектор, но с много загуба в първи и трети.
Ботас пък блокира своя ултрасофт на 4-ти завой и серията му се повлия, но все пак след 6 тура той се доближи до Люис на 0,176 мин. Хамилтън също подобри времето си до на само 0,088 сек от топ тура си със софт, а след това в осмия тур на тези ултрасофт на 0,070!
Следваха по-дългите серии с повече гориво, като Фетел се върна пръв с използвания ултрасофт Правеше обиколки с близко темпо – 1:08,3 – 1:08,6 мин. Дани Рикиардо също започна серия с този тип и повече гориво, но бе с около 1 сек под темпото на Фетел. Верстапен бе малко по-бърз от Рикиардо, но темпото на Фетел изглеждаше по-добро.
Пилотите на Мерцедес също излязоха за дългите серии с ултрасофт. Само Кими бе със суперсофт. Темпото на Мерцедес също не изглеждаше така добро, като показаното от Фетел, но Ботас все пак направи турове около 1:08,5, а Хамилтън се върна към работата със софт, както и Макс. Със софт и двамата направиха по-добри серии отколкото с ултрасофт, същото стори и Дани Рикиардо със суперсофт, което прави прогнозите рисковани.
В самия край Магнусен от екипа на Хаас бе пуснат от бокса с недобре затегната предна дясна гума и му бе съобщено веднага да спре в питлейна, за да не се откачи колелото и да удари някой.
Magnussen leaves his pit box with his front-right tyre loose 👀
📻: „Stop the car, stop the car!“#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/7qNGlUnAX7
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018