В екипа на Мерцедес е трябвало да намалят режимите на работа на двигателите в колите на Валтери Ботас и Люис Хамилтън заради прегряване. Двамата завършиха втората сесия 9-и и 7-и, като бяха далеч от темпото на лидерите от Ред Бул.
Заради голямата надморска височина мощността на двигателите с вътрешно горене е по-ниска, а това трябва да се компенсира в известна степен с по-сериозна работа от страна на турбокомпресора.
„Това е необичайно трасе, което поставя необичайни изисквания към шасито, задвижващата система, охлаждането и гумите, обясни техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън.
– След тренировките можем да кажем, че не сме намерили най-добрия начин да се справим с тези изисквания и да постигаме добра скорост в една бърза обиколка и в дълга серия. Двигателят прегряваше, което означаваше, че трябва да намалим режима като предпазна мярка.“
Хамилтън заяви след тренировките, че гумите при Мерцедес се износват много бързо, като се образува грейнинг, а нещата в това отношение при Ред Бул стоят много по-добре, което може да им даде голямо предимство.
„Използваме най-големите си крила на това трасе и въпреки това сме много бързи на правите заради надморската височина, но нямаме много сцепление в завоите дори с гумите хиперсофт, обясни британецът.