Начало Рали Второто място в конструкторския шампионат е основната цел на М-Спорт

Второто място в конструкторския шампионат е основната цел на М-Спорт

59
0
Мико Хирвонен

Тимът на М-Спорт ще се бори изцяло с мисълта за второто място в шампионата при конструкторите през оставащите кръгове от световното рали първенство.

Надпреварата във Франция е второто изцяло асфалтово състезание в календара. Темпото на Мико Хирвонен и Елфин Еванс на такава настилка дава основание на екипа да се надява да вземе достатъчно точки, за да стопи разликата от 8 пункта до Ситроен.

– Рали Франция е удоволствие като за асфалтово рали. Най-голямото предизвикателство вероятно е времето. В планините винаги съществува риск да завали и правилният избор на гуми може да се окаже решаващ. В същото време има вероятност стратегията да изиграе роля, така че правилните гуми за всеки етап са особено важни. Не е без значение и на каква позиция си на пътя. Има много кал, ако вали, а колите я навличат на пътя, особено при вторите преминавания. Преди всичко обаче е нужно да си безкрайно прецизен и да караш чисто, да си концентриран през цялото време, за да отговориш на всяка промяна в условията. Постигали сме два подиума тук в миналото и би било страхотно да се поздравим отново с такъв резултат – коментира Хирвонен.

Еванс остави много добри впечатления у шефа си Малкълм Уилсън досега през сезона. Основната му цел във всички надпревари е да трупа опит, но британецът има такъв в последните три надпревари от календара:

– Имам много специални спомени от френското рали, постигал съм много добри резултати в миналото там. Точно там спечелиш WRC академията на ФИА през 2012 г., а миналия сезон станах втори във WRC2. Определено нямах търпение да стигнем до тези по-познати състезания, за да мога наистина да атакувам за първи път. Рали Франция е предизвикателство също като Германия. Времето може да е особено непредсказуемо в планините и трябва да имаш пълно доверие на осигурителния екипаж, от който получаваш последна информация за отсечките. Организаторите се постараха през последните години да предотвратят свличането на кал по трасето – поставиха стълбчета на определени места, за да не се допуска сечене на завои. Последния път вървяхме добре на асфалт, така че се надявам на подобно представяне и сега.