Начало Автомобилни новини В неделя ще се състои Есенният авто-ретро салон

В неделя ще се състои Есенният авто-ретро салон

1551
0
Есенен авто-ретро салон и парад

Есенният авто-ретро салон и парад на класически автомобили ще бъде организиран тази година за четвърти път. Събитието е свързано с празника на гр. София и ще се състои на 15.09.2024 г. (неделя).

Есенният авто-ретро салон и парад е включен в официалната културна програма, чиято кулминация е празникът на град София. Организатори са Софийският авто ретро клуб и Българската асоциация на клубовете за старинни и класически автомобили. Този път механичните ветерани ще посрещнат публиката около паметника на Цар Освободител срещу историческата сграда на Народното събрание.  За първи път подобно събитие се провежда на това изключително престижно и знаково място.

Програмата на грандиозното ретро шоу за празника на София предвижда подреждане и регистрация на участниците от 07:30 до 9;00 часа. От 9:00 до 12:30 часа автомобилите ще бъдат представени и ще бъдат оценени от технически компетентно жури.

За доброто настроение на всички ще се погрижи по традиция Васко Кръпката с характерния ретро бус Volkswagen „Були“ и любими ретро мелодии. От 12.30 до 13.30 часа ще се състои церемонията по награждаването, а от 13.30 до 14.00 ч. следва и традиционният авто-ретро парад с маршрут по ул. „Раковски“ и булевардите „Патриарх Евтимий“, „Витоша“, „Арсеналски“, „Черни връх“ до местността ”Кръста” – паркинга на бившия японски хотел. Обичайно събитието събира от 220 до 250 автомобила, камиони, автобуси и други ретро превозни средства. Очакват се няколко хиляди посетители.

Журито, което ще оценява участниците, включва доайена на българското ретро общество Маргарит Карабуров, проф. Харалд Лешке – дългогодишен дизайнер в Daimler-Benz, и Георги Колев – редактор в Dizzy Riders и водещ на рубриката „Анатомия на автомобила”.

Отделно жури в състав Цветан Петков, Васил Филипов и Игнат Генов ще оценява съветските и другите социалистически автомобили.

Награди ще бъдат присъдени в следните категории:

  1. Най-автентичен класически автомобил в състояние, най-близко до оригинала (купе/кабриолет)
  2. Най-автентичен класически автомобил в състояние, най-близко до оригинала (седан)
  3. Най-добра реставрация
  4. Най-рядък и екзотичен класически автомобил
  5. Най-колекционерски и в изключително състояние автомобил
  6. Довоенен автомобил
  7. Следвоенен автомобил
  8. Купа на кмета
  9. Най-добър тунинг
  10. Най-добра реплика
  11. Най-добър съветски автомобил
  12. Най-добър социалистически автомобил
  13. Най-добър янг таймер (1994–2004) сред купетата
  14. Най-добър янг таймер (1994–2004) сред кабриолетите
  15. Най-добър янг таймер (1994–2004) сред седаните
  16. Специална награда на г-н Маргарит Карабуров
  17. Специална награда на Чичо Искрен (Искрен Миланов )

На Авто-ретро салона ще видим Mercedes-Benz 300 „Аденауер“

Уникален Mercedes-Benz 300, с какъвто се е возил първият германски канцлер Конрад Аденауер, ще бъде сред атракциите на Есенния авто-ретро салон и парад на 15 септември (неделя) 2024 г. Германският политик бил толкова тясно свързан с представителната си лимузина, че Mercedes-Benz 300 често се нарича просто „Аденауер“.

Допълнителна информация за Mercedes-Benz 300 „Аденауер“

По време на канцлерството си от 1949 до 1963 г. Конрад Аденауер се вози само с шофьор. Нищо чудно, тъй като той никога през живота си не е получил собствена шофьорска книжка.

Първоначално правителството използва автомобили от 30-те години, оцелели през войната невредими. На автомобилния салон във Франкфурт през 1951 г. двамата най-важни германски производители се борят за сърцето на канцлера Конрад Аденауер. BMW най-накрая представя подходящ модел за канцлера – BMW 505, алтернатива на „Аденауер“ от Мюнхен. Daimler-Benz се представя с модела Mercedes-Benz 300. Говори се, че шапката на Аденауер паднала от главата му, когато се качил в BMW 505. Днес експертите се съмняват дали тази история е вярна. Факт е обаче, че той избира Mercedes-Benz.

Последният „Аденауер“ 300 е в музея на Mercedes-Benz

На 8 декември 1951 г. Daimler-Benz предава първите екземпляри от Mercedes-Benz 300 на автопарка на федералното правителство в Бон. В същото време втори автомобил отива при федералния президент Теодор Хойс. Стойките, които са разположени на предния калник за официални случаи, сега са в стъклена витрина в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт. През годините Конрад Аденауер е седял отзад в общо шест автомобила Mercedes-Benz 300. Някои от тях съответстват на серията W186, а последните – на наследника W189. За посещения в чужбина в рамките на Европа и СССР автомобилът бива натоварван на правителствения влак. Аденауер разполага със служебната си кола и за ваканционни пътувания, например до езерото Комо. Първият „Аденауер“ 300 от 1951 г. сега е паркиран в постоянната изложба на „Дом на историята на Федерална република Германия“ в Бон. Последния си служебен автомобил Конрад Аденауер закупува от федералното правителство след края на политическата си кариера през 1963 г. Днес той се намира в музея на Mercedes-Benz.