Начало Избрани В Нидерландия: Макс Верстапен мислено вече се е сбогувал с Ред Бул

В Нидерландия: Макс Верстапен мислено вече се е сбогувал с Ред Бул

Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен е спокоен в нелеката ситуация, в която се оказа отборът му Ред Бул, което показва, че той мислено вече се е сбогувал с екипа от Милтън Кийнс, твърди Роберт Доорнбос. Бившият пилот разискваше ситуацията с четирикратния световен шампион и екипа му в началото на сезон 2025 по нидерландския телевизионен канал Зиго Спорт.

„Според мен Макс е твърде спокоен в ситуацията, в която се оказа отборът му. В Ред Бул смятат, че имат проблем с втория пилот, докато всъщност там има управленческа криза. Въпросът е ще може ли Пиер Ваше с инженерите си наистина да подобри колата толкова, че Ред Бул да догони и атакува Макларън?“, попита риторично Доорнбос.

„Ще може ли Ред Бул да даде на Верстапен такава кола, каквато той иска? Аз мисля, че той мислено вече се е сбогувал с Ред Бул. Миналия уикенд максимумът бе подиум в спринта и четвърто място“, допълни бившият F1 пилот

По време на уикенда в Китай нидерландският вестник „Де Телеграаф“ написа, че само Верстапен държи Ред Бул в челните редици. След финала на състезанието на пистата в Шанхай коментарът стана още по-остър.

„Някои като Зак Браун (Макларън) и Тото Волф (Мерцедес) ще злорадстват отдалеч по адрес на кризата в Ред Бул. Спокойно може да се говори за криза, когато след две надпревари вече има съмнения относно съдбата на пилота до Макс Верстапен“, пише вестникът.

„И се налага планирането на среща, на който според съветника Хелмут Марко ще се анализира как и кога може да се намали разликата спрямо доминиращия Макларън. Не каза ли същият този Марко след първия старт в Мелбърн, че се надява разликата да бъде затворена до пет състезания?“

„На шефа на тима Кристиан Хорнер му се наложи да признае след Гран при на Китай, че няма никаква представа какво да очаква от екипа в следващия състезателен уикенд в Япония след две седмици. Той каза, че им липсва скорост. И разбира се, че работят упорито, за да поправят неща. Но в Милтън Кийнс са работили и през зимата. И фактът е, че разликата със съперниците само се е увеличила в сравнение с вече неубедителната 2024 г. Логично е у четирикратния шампион и лидер на отбора Верстапен да възникнат съмнения дали отборът все още е в състояние да разреши проблемите.“

Задава се въпросът дали безмилостната политика на Марко спрямо пилотите няма всъщност да навреди.

„Промените по време на сезон не винаги имат желания ефект. Всъщност такъм имаше само два пъти. Първо с Верстапен през май 2016 г. Другият е решението Себастиан Фетел да стане част от Торо Росо по средата на 2007-ма. Пиер Гасли, Алекс Албон, Серхио Перес (който издържа четири години) и сега Лоусън са разбити от Верстапен. „Това е най-трудното място в спорта“, твърди Хорнер. Но това заради класата на Верстапен ли е? Или основно заради това, че колата се управлява трудно? Когато едно и също нещо се случва на толкова много пилоти, то мениджмънтът трябва да се погледне в огледалото“, се казва в коментара.