Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вандоорн: Тук ще е още по-трудно

Вандоорн: Тук ще е още по-трудно

58
0
Кими Райконен,Фернандо Алонсо

Щофел Вандоорн заяви, че очаква още по-труден уикенд за Макларън-Хонда в Китай дори в сравнение с Мелбърн, но е прибързано да се правят заключения, че цялата година е изгубена.

„Лично за мен тук, както и в Мелбърн, е особено трудно, защото не познавам тези писти”, каза белгиецът на пистата край Шанхай. „Трасетата са много различни, а тук и условията са доста сложни и е по-трудно и да учиш пистата с нейната специфика, настилка, завои, криви. В Бахрейн ще ми е по-леко, защото все пак участвах миналата година и поне познавам трасето, макар всичко да е доста по-различно тази година.”

Вандоорн обясни още, че тук на дългата обратна права Макларън очевидно ще е уязвим за атаките на по-бързите коли на съперниците, но поне в завоите той ще търси темпо както съперниците и Фернандо Алонсо. Този уикенд и за него на разположение е новият аеродинамичен пакет (променено предно крило и дефлектори), които осигуряват 0,35 сек по-добро темпо в обиколка.

„За мен е изключителна възможност, че мога да сравнявам всичко с пилот като Фернандо Алонсо, който със сигурност е един от най-големите състезатели на нашето време”, каза още белгиецът. „Не бих казал, че има специфична област, в която да е много специален. Просто всичките му действия са важни и мога да се уча, независимо от качествата на колата в момента.”

За самия автомобил пък Вандоорн каза, че изобщо не е ясно каква е реалната му сила, като това важи на първо място за задвижващата система. Тя е далеч под пълния си потенциал, а това променя много работата на колата като цяло. Не само скоростта на правите е по-ниска, но и в завоите има разлика в темпото.

„За да пазим задвижването от вибрации, често минаваме рано на по-висока предавка и това ни прави по-бавни. Така аеропритискането не може да се оцени напълно”, добави пилотът. „Изглежда отлично, както и работата на механиката, но не можем да сме 100% при по-ниските режими на задвижването. Надявам се скоро проблемите да бъдат отстранени и да видим реално къде се намираме спрямо останалите. Ние всъщност не знаем и какви са реалните възможности на задвижващата ни система.”

Преди началото на уикенда в Китай Юсуке Хасегава от Хонда обясни, че проблемите с вибрациите са възникнали при общата работа на двигателя с предкамерна технология на впръскване, докато на стенда с един цилиндър всичко е било наред и са постигнати отлични нива на мощност и ефективност.

Сега заради занижените нива на работа поне консумацията, която миналата година бе проблем, изглежда добра, като Алонсо саркастично отбеляза, че дори са достигнати рекордни нива на икономичност.

Според Вандоорн обаче е въпрос на много малко промени, с които задвижващата система да започне да работи както трябва въпреки целия скептицизъм в момента. Той смята, че Макларън много бързо след това ще изпревари доста от екипите в средата.