Начало Избрани В Уилямс са обмисляли сваляне на цялата боя на FW44

В Уилямс са обмисляли сваляне на цялата боя на FW44

2210
0
Уилямс FW44
Снимка, Уилямс

Инженерите на Уилямс са обмисляли да свалят цялата боя от автомобила FW44. Целта на този ход е намаляване на максималното тегло, което е от изключително значение след влизането на новите технически правила. Според ръководителя на отдела за представяне на автомобила Дейв Робсън, тази идея не се е харесала на маркетинговият отдел на британската компания.

Малко след като отборите пуснаха на пистата своите автомобили от ново поколение, теглото се превърна в основен проблем. По-голямата част от новите модели тежаха над допустимия праг от 795 кг. Това бе най-високата граница, поставяна някога в съвременната история на F1.

След предсезонните тестове беше разрешено увеличение с три килограма. Въпреки това тимовете все още се опитваха да спазят по-високата граница. Според твърденията на различни източници, някои  екипи са надхвърлили минималното тегло с цели 10 кг.

За да свалят още малко от своите килограми, инженерите прибягват до драстичната мярка да свалят боята от машините. По този начин се разкриват карбоновите влакна и се нарушава разцветката на болида.

Отбори като Ред Бул, Макларън и Астън Мартин решиха да премахват боята от избрани зони на своите автомобили. Болидът на Уилямс също страда от така нареченото „наднормено тегло.“ Британският екип се опита да направи още една крачка напред, преди маркетинговият отдел да се противопостави на плана на инженерите.

Това е нещо, което среща инженерството с маркетинга, нали?“ заяви ръководителят на отдела за представяне на автомобилите в Уилямс, цитиран от Motorsport.com.

Всички искаме автомобилът да изглежда зашеметяващо. Това е част от спорта. И не става дума само за разцветката на автомобила. Тя дава тон на цялата марка, което очевидно е изключително важно.“

Със сигурност това е компромис. Автомобилът трябва да има някаква видима индивидуалност. Но в същото време спонсорите са заинтересовани това да стане възможно най-бързо.“

Като се има предвид, че отборите се борят с широко разпространеното тегло, Робсън предположи, че F1 е сбъркала с цифрите, когато е определяла минималната граница при писането на новите спортни правила.

Мисля, че от доста време насам знаехме, че постигането на (минималната) граница на теглото ще бъде изключително трудно, каза британецът.

Освен това има допълнително усложнение и то е горната граница на разходите.“

До известна степен това е малко произволно число. Ако ФИА определи ограничението за теглото на 500 кг, никога няма да можете да го постигнете. Всичко зависи от това каква е целта на това число.“

„Напълно разбирам, че ако има отбор, който не се нуждае от увеличаване на сумата, той, разбира се, няма да се съгласен с тази мярка.“

В допълнение Робсън намекна, че Уилямс е спестилзначителноколичество тегло чрез селективно премахване на боята от своя автомобил. По този начин въглеродните петна по FW44 вероятно ще останат открити до края на сезона.

Схемата на боядисване е малко повече от чисто инженерно решение. Предполагам, че ще остане, защото ще бъде доста скъпо и трудоемко да се намали тегло по друг начин, обяснява той.

Ако сме доволни от начина, по който сега изглежда автомобилът, е по-добре да похарчим този инженерен бюджет за нещо друго и да направим автомобила по-бърз. Надявам се нещата да останат така“, завърши Дейв Робсън.