Техническият директор на Ред Бул Пиер Ваше коментира доминацията на тима през последните няколко сезона. Според френския инженер, успехът на отбора се дължи благодарение на добре свършена работа от всички, а не само заради „двама души“ или Макс Верстапен.
Ваше е смятан за един от най-ценните специалист на Ред Бул, заедно с главния технически шеф Ейдриън Нюи. Британският дизайнер има голяма заслуга за невероятната аеродинамична ефективност на RB20 и отличната работа с гумите
Самият Ваше обаче омаловажи факта, че голяма част от настоящия успех се дължи на него и Нюи. Французинът даде да се разбере, че всичко това е резултат и от работата на стотици хора в централата на отбора в Милтън Кийнс.
„Само да уточня, че техническия ръководител не е човекът, който прави концепцията. Основните хора, които работят по автомобила, са някои хора вътре в отбора. Те наистина работят усилено върху това нещо“, сподели Ваше.
„Техническият ръководител взема някои решения, но много работа се върши от самите хора вътре в екипа. Не [трябва] да омаловажаваме труда на работата на целия екип“, продължи техническият директор на Ред Бул. „Успехът на Ред Бул не е заради работата на само двама души. Цялостното представяне идва заради целия екип, а не само благодарение на мен или някои други хора.“
„Когато погледна техническия екип, става дума за около 300 души. Всички те са умни и много добри хора. Отново се връщам към тази голяма група от хора във фабриката, която не спира да работи. Затова вярвам, че не може да приписвате успехите само на двама или трима души.“
„Трябва да отдадете наградата на целия екип – с хората, които имаме. Важно е как работим заедно, как се доверяваме един на друг, как се фокусираме върху дадена област на автомобила, за да я направим по-добра“, каза още Ваше.
Френският инженер разкри, че екипът на Ред Бул се е променил много през годините
„Отборът се промени много през годините. Но манталитетът на хората вътре е същият. Може би е глупаво да кажа, че не се радваме на победите толкова, колкото преди. В същото време признавам, че мразим да губим.“
„Основният аспект [е, че] след победа обсъждаме какво не се е получило и как можем да се подобрим“ продължи техническият директор на Ред Бул. „Когато ни видите след дебрифинга е все едно, че сме загубили. Това е манталитетът на F1, с който е много трудно да се справим.“
„И двамата с Ейдриън сме част от отбора, така че имаме същия манталитет като останалите. Ейдриън ще бъде по-фокусиран върху аеродинамичната страна, а аз – повече върху механичната“, завърши Пиер Ваше.
Ред Бул работи усилено, за да запази мястото си на върха в F1. Австрийският отбор се намира и в процес на преход, тъй като се подготвя да произвежда собствени силови агрегати с Форд след влизането на новите технически правила през 2026 г.
Suzuka 🔜 pic.twitter.com/9u90m0Dkgk
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 30, 2024