Фредерик Васьор вярва, че Ферари трябва да победи Мерцедес до края на сезон 2023. Френският специалист заяви, че Скудерията не може да отложи битката с германския производител за 2024-та, тъй като много неща могат да се променят дотогава.
Ферари постигна напредък от началото на втората половина на сезон 2023. Отборът от Маранело записа подиум в домашната си Гран при на Италия. Две седмици по-късно Ферари спечели състезанието в Сингапур благодарение на Карлос Сайнц. Испанецът записа първи успех за Скудерията след повече от едногодишна суша. Миналия уикенд на Сузука Сайнц остана шести, докато съотборникът му Шарл Льоклер финишира четвърти.
Понастоящем Ферари заема третото място при конструкторите с актив от 285 точки. Пред Скудерията е Мерцедес. Тимът от Бракли има актив от 305 точки.
Подобно на останалите отбори на грида, Ферари насочва изцяло вниманието си върху следващия сезон. Васьор вече потвърди, че колата за догодина ще бъде коренно различна спрямо SF-23. Целта на тима от Маранело е да изчисти напълно всички слабости на настоящия автомобил. Французинът също така каза, че Скудерията ще продължи да се бори с Мерцедес до края на сезона, без да жертва от развитието за 2024 г.
„Битката с Мерцедес не може да бъде отложена за 2024 г. Битката с тях е сега и трябва да я продължим“, сподели Васьор. „Това на практика е най-добрият начин да се подготвим за бъдещето и за начина на мислене на отбора. За всички е изключително важно да се включат в тази борба. Тя ще продължи до края на сезона.“
„Няма да правим жертва, защото смятам, че представянето ни вече е пределно ясно. Твърде късно е да влизаме в аеродинамичния тунел и да развиваме тазгодишния автомобил Това, което сега да направим по настоящия автомобил, ще ни помогне за следващата година“, добави ръководителят на Ферари.
Ферари използва нов под по време на рейс уикенда в Япония. Това най-вероятно е последното голямо подобрение в тазгодишната кола. Васьор намекна, че актуализациите до края на сезона ще се използват в колата за следващата година.
„Това, което можете да направите в автомобила, е въпрос на потенциал. Деградацията е нещо напълно отделно. Не е нужно да смесваме всичко това“, обясни Васьор.
„Но със сигурност потенциалът винаги е полезен. Ако бяхме по-бързи с малко повече от десета щяхме да се на първа редица в Япония. Оттам нататък е друга история- дали стартираш добре, дали си в чист въздух и т.н.“
„Понякога малките детайли в края на състезанието правят огромна разлика. Когато си в борбата, трябва да копираш останалите. Това е различна история. Според мен така ще бъде до края на сезона. Спечелихме полпозишън в Монца с преднина от една стотна, докато в Сингапур имахме аванс от пет стотни или нещо подобно. В Япония загубихме първата редица заради пет стотни. Честно казано тези стотни ще бъдат много важни до края на сезона“, обясни шефът на Ферари.
Васьор добави, че Скудерията е направила прогрес още преди сериозните подобрения в колата
„Трябва също така да избягваме да правим твърде бързи заключения. Преди почивката през лятото също бяхме в добра форма и Шарл Льоклер потегли втори. Теоретично той беше на първа редица, но стартира от полпозишън и направи добро състезание.“
„Тъй като става въпрос за стотни от секундата, понякога правиш малка крачка и имаш чувството, че всичко е променено. Това не е точно реалността от състезание до състезание и от писта до писта. Понякога само настройките са по-подходящи за Карлос или Шарл.
„F1 е сложен спорт. В крайна сметка можеш да приемеш, че от уикенд на уикенд някой се справя по-добре от останалите. Мисля, че конкуренцията е доста положителна и ни помага да се усъвършенстваме“, завърши Фредерик Васьор.
The countdown is on…. 6️⃣ rounds to go 💪 pic.twitter.com/PJKBnGX4vU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 29, 2023