Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Не можем да имаме повече тестове при настоящата горна граница на...

Васьор: Не можем да имаме повече тестове при настоящата горна граница на разходите

1731
0
Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Ферари

Фредерик Васьор коментира темата за частните тестове в F1. Шефът на Ферари вярва, че това на практика ще бъде невъзможно заради настоящата горна граница на разходите. Васьор посочи, провеждането на такъв тип тест е изключително скъпо.

Понастоящем отборите изпробват новите си болиди по време на предсезонни тестове, които са с продължителност от три дни. Към тях могат да се добавят два така наречените „снимачни дни“ по всяко време на годината. Пробегът за всеки такъв ден е ограничен до 100 км

В допълнение към това от отборите се изисква да участват в няколко дни на тестове на гуми по време на сезона. По време на тях обаче не може да се изпробват чисто нови компоненти по автомобилите.

Всички отбори в F1 могат да тестват неограничено в рамките на разпоредбата за тестване на предишни автомобили (TPC). Условието е да използват болид, който е поне на 2 години. Такива сесии не попадат в обхвата на правилата за ограничения на разходите. Oбикновено те се организират като част от програмата за млади пилоти.

Решението на ФИА и F1 да ограничат частните тестове по време на сезона е продиктувано от желанието да се намалят разходите, да се изравнят условията на конкуренция и да се насърчат по-близките състезания.

В миналото отборитe, разполагащи с огромни ресурси [като Ферари], можеха да прекарват безброй часове в тестове. Това им позволяваше да разработват и усъвършенстват автомобилите си много по-бързо от своите съперници.

Това доведе до увеличаване на разликата между водещите отбори и останалата част от полето, което направи състезанията по-малко конкурентни и непредсказуеми. Заради това ФИА се намеси и наложи редица ограничения. Те принудиха отборите да съсредоточат ресурсите си върху разработването на своите автомобили по време на официалните тренировъчни сесии. По този начин всички отбори получиха равни възможности да подобрят представянето си.

Междувременно Васьор коментира темата за частните тестове в F1. Директорът на Ферари обясни защо повторното въвеждане на такова нещо не би било осъществимо при сегашните финансови разпоредби на F1

„Не можем да имаме тестове при настоящата горна граница на разходите. Ще бъде повече от трудно да се въведат отново подобни неща, защото цената на един такъв тест е огромна“, сподели Васьор.

„Ако започнете да правите тестове, ще трябва да произведете два пъти повече двигатели и да имате тонове пробег. В един ден за тестове правите пробега на един [Гран при] уикенд. Това означава, че ако направите 20 дни за тестове, това ще бъде още един сезон по отношение на частите“, добави шефът на Ферари.

Васьор призна, че тестовете през сезона ще помогнат на отборите, които изпитват затруднения да наваксат изоставането си от съперниците. Това обаче ще струва доста скъпо.

„За нас беше ясно [през 2023 г.], че трябва да се борим. Фактът, че нямаш никакви тестови дни, те затруднява да се върнеш. Също така е много трудно да се върнеш, когато корелацията между симулатора, въздушния тунел и пистата не винаги е мега“, каза шефът на Скудерията.

„С ограничението на разходите е невъзможно да се въведат отново частните тестове. Можем да обсъдим една или две сесии. Не трябва да забравяме, че успоредно с това имаме тестови дни на Пирели.“

„Когато погледнете календара, не става въпрос само за състезанията. Имаме три или четири сесии за тестовите дни на Пирели. Когато трябва да намерим слот за тези изпитания, си казваме: „Това вече е прекалено много“, завърши Фредерик Васьор.

Ферари ще покаже новия си автомобил на 13 февруари. Според информация в Италия, той е по-бърз с 0.7 сек. и по-лек от своя предшественик SF-23.