Фредерик Васьор се съгласи с Кристиан Хорнер, че не е твърде късно да се направят промени в правилата за задвижващите системи. Шефът на Ферари обаче посочи, че в момента е много трудно да се изгради ясна картина и всичко е догадки. Според него подходът не трябва да е да се търси как да се подобри шоуто преди да бъдат установени някои ключови параметри. Васьор заяви, че не се знаят куп неща, а вече има оплаквания. Освен това посочи, че Формула 1 върви в посоката, в която се развива автомобилната индустрия като цяло.
„Не може да се оплакваме преди самото упражнение. Не знаем например размера на гумите. Какво ще е сцеплението. Нивото на аеропритискане. Не знаем какво ще е челното съпротивление. Как и колко ще се използва DRS-ът. Не знаем. А когато не знаем, правим симулации. Ето защо трябва да седнем всички заедно и да се опитаме да разберем кое е правилно и кое не. Да се постараем да изградим нещо заедно. Искам да съм оптимист“, заяви Васьор
„Всяка идея има позитиви и негативи, а основното оплакване от падока е теглото на колата. Ако имаш система за регенериране на енергия от предната ос през полуоски, добавяш минимум 30 кг към колата. Но трябва да се постараем да останем положително и конструктивно настроени, да изпипваме решенията, а не да сме негативни. За мен основният проблем сега е теглото на колата. За шоуто, за износването на гумите, за скоростта“, продължи Васьор.
„Тази дискусия (за посоката на развитие на задвижващите системи във Формула 1 – б.р.) бе проведена преди една-две години на Монца от големите шефове на производителите. Ние следваме пътя на индустрията. Там се правят все повече хибридни задвижвания с висок процент на електрическата част. И ние вървим в тази посока“, каза още Васьор
Хорнер от Ред Бул твърди, че съотношението за работа на двигателя с вътрешно горене и електрическата част в планираното за 2026 г. задвижване създава проблеми. Тото Волф (Мерцедес) каза в Австрия, че правилата няма да бъдат променяни повече. Според Хорнер и Васьор не е твърде късно да има някакво изменение.
Signing time for C² ✍️ pic.twitter.com/6NB0sLDiGt
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 6, 2023