Отборът на Ферари в нито един момент не е изпадал в паника заради лошото начало на сезон 2023, заяви шефът на екипа Фредерик Васьор. Скудерията има само един подиум в първите четири надпревари – третото място на Шарл Льоклер в Азербайджан. Тимът е четвърти в генералното подреждане при конструкторите с 62 точки. Начело при отборите е Ред Бул със 180.
„Не искам да ви говоря глупости – в началото очаквахме да сме в по-добра форма. Но не сме изпаднали в паника. И аз съм много доволен от реакцията на отбора точно поради тази причина. Нещата не се получиха добре в първите две надпревари, но между Джеда и Мелбърн реагирахме много добре. Подходът ни към развитието (на SF-23) в нито един момент не е бил панически. Не сме хукнали да сменяме всичко по колата.“
„Планът ни не е да създадем цяла Б-версия на болида. Винаги сме били фокусирани върху това да вадим на писта малко по малко новости, да търсим как можем да подобрим потенциала на настоящия пакет и първо да реализираме неговите възможности. Повече от доволен съм от този тип реакция, макар че със сигурност ми се искаше да сме в по-добра форма“, каза още Васьор
В края на тази седмица предстои пети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2023 г. – Гран при на Маями. Повечето хора от тима на Ферари пътуваха директно от Азербайджан за Съединените щати.
„Настоящият етап от сезона е особено натоварен – има пет състезания в рамките на шест седмици. Трасето в Маями е още една необикновена конфигурация. Убеден съм, че там можем да направим още една крачка напред“, допълни Васьор.
Преходът от Баку до Маями е един от най-сериозните през сезона. Подобни недомислици в календара и особено фактът, че са стартове в две последователни седмици, бяха многократно критикувани, особено с оглед на публично декларираното желание на Формула 1 за съкращаване на вредните емисии. Най-много такива F1 отборите създават във фабриките и с пътуванията си, а не със самите надпревари
Шефът на логистичния отдел на Ферари Серджо Бонди разказа, че хората в екипа на Скудерията пътуват около 230 000 километра годишно.
„Най-голямото предизвикателство е да се открият възможно най-добрите маршрути и превозвачи. Търсенето има за основна цел да намали негативния ефект от пътуванията върху хората. Това включва разглеждане и на чартърни полети плюс нормалните варианти, за да се намери вариант, който да пасва максимално добре. По отношение на хотелите основният приоритет е да са максимално близо до пистата, за да се съкрати колкото може повече времето за пътуване от и до трасето“, разясни ръководителят на логистиката във Ферари.
При пътувания като Баку-Маями се полагат усилия отборът да пътува възможно по-рано, за да има достатъчно време за аклиматизация.
ROUND 5/23 | #MiamiGP 🇺🇸
We’re going to Miami 😎
What a weekend in store – and you can follow it all on the @ScuderiaFerrari channels and the #SFApp
Cover Art by Valeria Favoccia (Lux) ➡️ https://t.co/F79HEIT9fd pic.twitter.com/3lOUT0lBhC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 3, 2023