Спортният директор на Заубер обясни защо екипът му е прекратил договора за задвижващи системи с Хонда от следващия сезон. Контрактът бе подписан през пролетта, когато швейцарският тим се ръководеше от Мониша Калтенборн, но след идването на Васьор той бе анулиран.
По думите на Фредерик основната причина за това е възможността Хонда да приключи партньорството си с Макларън след края на този сезон. В крайна сметка от Заубер сключиха ново споразумение с Ферари, като през 2018 г. ще получават най-новата спецификация на моторите на Скудерията.
„Оставяйки на страна сегашните проблеми на Хонда с надеждността и представянето, най-голямото притеснение за нас беше, че не можем да си осигурим скоростни кутии, ако компанията приключи отношенията си с Макларън, каза Васьор. –
Договорът с Хонда включваше доставка на трансмисии от Макларън, а при прекратяване на тяхното партньорство, рискувахме да останем без скоростни кутии. Ние нямаме ресурсите да направи наша собствена трансмисия. Затова знаехме, че трябва да сключим сделка с някой друг.“
Васьор обясни още, че в Заубер са били започнали изработването на колата за 2018 г., когато е било взето решението за прекратяване на контракта с Хонда и подписването на нов такъв с Ферари. Затова решението е трябвало да бъде взето бързо, за да не се губят излишни ресурси в нещо, който няма бъдеще.