Иван Тенчев, Монреал. Тимът на Ферари бе определян от мнозина като фаворит в навечерието на уикенда за Гран при на Канада. В квалификацията за надпреварата на пистата „Жил Вилньов“ обаче Шарл Льоклер и Карлос Сайнц отпаднаха от битката в Q2 и останаха 11-ти и 12-ти. Шефът на Скудерията Фредерик Васьор определи като причина за провала невъзможността SF-24 да загрее добре меките гуми при конкретните условия на пистата.
„Темпото ни в петък беше добро и при двата типа условия – на мокро и сухо. В последната свободна сесия обаче се борихме малко повече, за да накараме гумите да заработят. Това се виждаше най-ясно в първия завой, защото губехме над 50% процента спрямо лидерите точно в първия завой, а разликите са толкова малки.“
„В края на краищата [Серхио] Перес е 16-ти – за една или две десети може да отпаднете в една или друга част“, коментира ръководителят на Ферари в F1.
Силният вятър и резките промени определено бяха сложни, но те бяха едни и същи за всички. Васьор потвърди още, че стратегията с използване на работили гуми при вторите излизания в Q2 не била добра, но не разполагали с повече!
Васьор не пропусна обаче и грешки на пилотите в решителните обиколки=
„Карлос беше с три десети по-бърз от Шарл преди последния завой и да, направи грешка. Но всички трябва да сме доволни от факта, че битката е толкова напрегната. Със сигурност обаче не си щастлив, когато си 11-ти и 12-ти“, допълни шефът на Ферари.
На въпроса какво стана в квалификацията отговорът на Льоклер бе: „Бяхме бавни. Просто бавни. През целия ден.“
„Не бяхме на нивото, на което трябваше да сме. Имах проблем със сензор, който беше наистина дразнещ. Управлението на колата не бе добро. Беше трудна сесия. Според мен най-големият проблем е темпото. В момента не разбираме напълно какво стана. Странно е да преминеш от един наистина добър уикенд като този в Монако към такова изоставане“, допълни Льоклер.
Монегаскът каза, че не знае какво да очаква от състезанието. Преди интервютата за телевизиите до него се приближи едно от пресаташетата на Ферари и му показа нещо на телефона – вероятно насоки, по които да говори, защото той поклати глава и заяви: „Ще кажа каквото аз искам“.
Сайнц посочи, че е имал грижи със сцеплението и не е могъл да накара гумите да работят като хората
„В последната си обиколка в Q2 опитах всичко, но за съжаление не уцелих последния завой и там загубих шанса си да продължа в Q3. Оставам положително настроен за състезанието. Мисля, че все още имаме шанс за добри точки“, допълни испанският пилот на Ферари.
View this post on Instagram