Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Ферари са убедени, че не са допуснали грешка с решението да...

Във Ферари са убедени, че не са допуснали грешка с решението да останат на писта при сейфти кара

2000
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

В тима на Ферари са убедени, че не са допуснали грешка, когато не прибраха нито един от пилотите си при излизането на кола за сигурност към края на Гран при на Маями. Ударът между Пиер Гасли и Ландо Норис доведе първоначално до режим на виртуален сейфти кар, а малко след това рейс контролът пусна и реалния. В този момент от Скудерията имаха възможност да вкарат в бокса Шарл Льоклер и/или Карлос Сайнц, но не го сториха. Според Кристиан Хорнер точно тогава Ферари изтърва Ред Бул и Макс Верстапен, който вече бе подминал входа на питлейна.

„Според мен ако бяха сложили софт тогава, тази победа щеше да е трето място за нас“, заяви Хорнер.

Матия Биното обаче обясни защо мнението на шефа на тима от Милтън Кийнс е погрешно.

„Ние смятахме, че вече използвани гуми са по-силни по отношение на загряването, отколкото нови“, коментира шефът на Ферари

„Щяхме да имаме повече грижи с вкарването в работна температура на нов комплект хард, каквито имахме налични в пита. (Льоклер и Сайнц нямаха повече нови медиум или софт – б.р.) Затова решихме да останем на писта, защото вярвахме, че това ни дава възможно най-добър шанс за загряване (на гумите) и атака в първите обиколки (след сейфти кара). Така се и получи.“

Биното допълни, че според него най-големият шанс на Льоклер да атакува Верстапен, а на Сайнц – да се защити от Серхио Перес – бе в първия тур след колата за сигурност. Мексиканският пилот на Ред Бул бе с нов медиум. Заради това Сайнц дори бе изненадан, че успя да го задържи.

„Той имаше всичко налично, за да ме изпревари. Малко съм изненадан, че останах пред него. Битката бе много напрегната. Но решението да останем на пистата бе правилно“, каза испанският състезател на Ферари.