Във Ферари се надявали състезанието в Канада да бъде спрямо. Това призна Фредерик Васьор. Според него, едно евентуално прекъсване на надпреварата е можело да помогне на Скудерията да отстрани проблема в болида на Шарл Льоклер.
Ферари изживя най-трудния си състезателен уикенд от началото на сезона. Скудерията пристигна в Канада с огромни очаквания. Преди това Льоклер донесе успеха на тима в Монако. Очакванията бяха Ферари да е фаворит за победата поради характеристиките на пистата Жил Вилньов
Скудерията направи огромна крачка назад в квалификацията, след като Льоклер и Карлос Сайнц отпаднаха още в Q2. Двамата имаха проблеми със загряването на гумите на хладното и преасфалтирано трасе. Въпреки резултата, във Ферари се надяваха да напреднат в състезанието.
Трудностите за Ферари продължиха в състезанието. Льоклер и Сайнц нямаха достатъчно добро темпо на мократа писта. Пилотът от Монако имаше проблем с двигателя, заради което беше много бавен на правите.
Скудерията опита да изненада своите съперници и извика Льоклер в бокса за твърди сликове. За съжаление, пистата все още беше прекалено мокра и неподходяща за такъв тип гуми. Така Льоклер загуби още време и се закотви на последната позиция. В крайна сметка той се прибра в бокса и отпадна от състезанието.
Шефът на Ферари направи коментар на катастрофалното състезание в Канада. Той призна, че още във втората обиколка Льоклер е започнал да губи мощност. Васьор добави, че във Ферари са се надявали на червен флаг, за да могат да отстранят проблема в болида на своя пилот.
„При Шарл на втората обиколка загубихме част от мощността“, обясни Васьор. „Очаквахме червен флаг, за да направим пълно рестартиране и да се опитаме да се върнем. В крайна сметка червеният флаг така и не се появи.“
„Проблемът не беше само в самия двигател, а със самото управление, което трябваше да спрем напълно. Преминахме през един цикъл, но той беше 30 или 40 секунди.“
„За Шарл беше доста неприятно. Когато си в колата, бориш се в група и виждаш, че ти липсват поне 10 или 15 км/ч на правите. Така разбираш, че нямаш шанс да изпревариш. Инженерът ти казва, че ти липсват 80 конски сили. Напълно разбирам, че в такава ситуация е трудно да се намери мотивация. Честно казано щях да се тревожа, ако Льоклер не беше разочарован от тази ситуация“, добави директорът на Ферари.
Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц също се представи под очакваното ниво. Испанецът имаше слабо потегляне и загуби позиции. После той се бореше с автомобили на Виза РБ, Заубер и Алпин
Сайнц имаше контакт с Валтери Ботас на спирането за обратния завой. В резултата на това се отчупи част от предното крило. По-късно Сайнц изгуби контрола над своя болид и се удари с Александър Албон. Така трикратният победител в F1 също приключи участието си в Гран при на Канада.
Въпреки двойното отпадане Васьор заяви, че през нощта Скудерията е получила ценна информация за основната причина за слабото си представяне в квалификацията. Това е подхранвало оптимизма за деня на състезанието.
„Темпото в петък беше силно“, обясни той. „Условията бяха сложни [в събота] а и няколко автомобила имаха същия проблем. Няма да навлизам в подробности, но бяхме доста уверени за темпото [на състезанието]“, обясни французинът.
Васьор също така предположи, че отборът на Ферари е станал „жертва“ на закона на Мърфи в Гран при на Канада. Законът гласи следното: Ако нещо може да се обърка, то непременно се обърква. Въпреки провала в Монреал, французинът настоя, че няма причина да се променя подходът на отбора към изпълнението на уикенда.
„Понякога имаш чувството, че всичко се обърква и върви срещу теб. Ние обаче няма да променяме подхода си“, каза той. „Работим като екип в добрите и лошите моменти. Ще запазим същия подход за следващия уикенд и ще продължим да работим заедно. Изобщо не съм [притеснен] от този вид уикенд. Той е такъв, какъвто е“, завърши шефът на Ферари.
Ферари запазва второто място при конструкторите дори и след ужасяващия старт в Канада. Скудерията вече има само 40 точки преднина спрямо третия Макларън.
Despite the tough result, we’ll continue the push together as a team 👊 pic.twitter.com/rRQsDD4OZu
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 10, 2024