Ферари продължава да търси решение на проблемите, които се появиха в автомобила през последните две състезания. Отборът от Маранело прави всичко по силите си, за да представи ъпгрейд, който да елиминира подскачането, което се появяваше при движение във високоскоростните завои.
Скудерията представи пакет с актуализации в Испания. Неговата цел беше да подобри представянето на SF-24 и да доближи тима до Ред Бул и Макларън. В пакета се включваше ново задно крило, промени по пода и др.
За съжаление, Ферари направи крачка назад в Барселона. Пилотите на отбора се оплака от сериозни проблеми във високоскоростните завои и поява на подскачане. Този неприятен феномен създаде главоболия на голяма част от отборите след влизането на последните технически правила. Във Ферари също бяха засегнати от подскачането, особено при движение в по-бързите завои
Проблемите с подскачането бяха най-видими в последния завой на пистата в Барселона. Това караше Карлос Сайнц и Шарл Льоклер да намаляват скоростта при преминаване и да губят време. В същото време автомобилите на Ред Бул, Макларън и дори Мерцедес взимаха този завой много по-добре.
Проблемите за Ферари продължиха и в Австрия. Скудерията отново изоставаше от челото и нямаше шансове за победа. Сайнц все пак се качи на подиума в неделя, след като се възползва от удара между Макс Верстапен и Ландо Норис. Испанецът обаче беше изпреварен от Оскар Пиастри в последните обиколки и нямаше възможност да контраатакува.
Сайнц разкри, че във Ферари са е установили проблема в последните състезания в Испания и Австрия, които са свързани с движения в бързите завои. Инженерите работят усилено, за да отстранят тези слабости, които ще се проявят много сериозно на Силвърстоун. Британското трасе разполага с голямо количество завои, които се взимат с висока скорост.
„Виждам, че във фабриката работят здраво, за да разберат проблемите, които срещнахме през последните няколко уикенда. Опитваме се да внесем още за Силвърстоун пакет, който да ни позволи да се представяме малко по-добре във високоскоростните завои. Ясно това е нашата слабост“, каза Сайнц.
Предимството на някои от конкурентите на Ферари в по-бързите завои беше особено забележимо в квалификациите.
„Макс беше много по-бърз там, но не само той. Мерцедес и Макларън бяха много пред нас в този тип завои. Знаем, че в Силвърстоун има много високоскоростни завои така че трябва да направим крачка напред.“
„Очевидно искаме да сме конкурентоспособни там. И ще се борим с всичко, което можем и ще се опитаме да намерим всичко, което можем, за да сме по-конкурентоспособни там.“
Сайнц призна, че във Ферари са направили компромис с настройките си миналия уикенд, за да контролират отскачането по време на квалификацията
„В състезанието това не е толкова голям проблем, защото в се движиш с по-малка скорост в тези завои. Автомобилът се търкаля по-малко и в резултат на това отскача по-малко“, обясни пилотът на Ферари.
„Но ако го имаш в квалификацията, трябва да настроиш автомобила по различен начин. След това вероятно плащаш цената в състезанието. В крайна сметка това не е идеална ситуация. Такова нещо не те прави добър в квалификацията или състезанието.“
„През последните няколко уикенда говорихме много за отскачането. Това показвал, че този феномен е бил известен проблем за нас. От друга страна вярвам, че има и други неща, които трябва да подобрим, за да победим поне Мерцедес на Силвърстоун и да се опитаме да се доближим отново до Макларън и Ред Бул“, завърши Карлос Сайнц.
Ферари е най-успешният конструктор на Силвърстоун. Именно тук италианският отбор записва първата си победа в F1 преди 73 години. Оттогава Скудерията има още 14 победи на тази писта. Последната е дело на Сайнц през сезон 2022.
„Заедно с Гран при на Италия, състезанието в Обединеното кралство е в календара на F1 по-дълго от всяко друго. Силвърстоун се отличава с високоскоростни завои, които подчертават силните и слабите страни на автомобила и където най-добрите пилоти могат да направят разликата“, каза Фредерик Васьор.“
„Вярвам, че пакетът от актуализации, разработен за SF-24 от нашите инженери, е добър и осигурява стъпка напред в аеродинамичното притискане. Сега от нас на пистата зависи да извлечем целия този потенциал, за да се възползваме максимално от него.“
„Този уикенд се връщаме към стандартния формат. Това означава, че имаме три часа свободни тренировки, в които да намерим настройки, които да ни позволят да се възползваме от предимствата, които новите части трябва да осигурят.“
„Както вече казах, намирането на най-добрата настройка на автомобила всъщност може да окаже по-голямо влияние върху времето за обиколка, отколкото конкретните ползи от новите компоненти. Трябва да свършим по-добра работа, за да могат Шарл и Карлос да се класират по-високо на стартовата решетка и след това да се борят в челото на колоната“, добави шефът на Ферари.
“Did I nail it or didn’t I nail it…?” 😤
We inverted @Carlossainz55’s pedals and gears for his lap around Silverstone#F1 pic.twitter.com/btTxJie0dA
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 3, 2024