Начало Рали Във WRC с противоположни мнения относно предложената решаваща роля за пауърстейджа

Във WRC с противоположни мнения относно предложената решаваща роля за пауърстейджа

60
0
Мико Хирвонен,Яри-Мати Латвала

Предложението пауърстейджа да решава изхода от WRC надпреварите среща различни реакции от отборите в шампионата. Този вариант ще бъде обсъждан другата седмица, като засега няма единодушна подкрепа вътре в спорта.

Моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито е сред поддръжниците на идеята. Според него един такъв вариант на провеждане на състезанията може да направи световните ралита по-привлекателни.

Представете си вълнението в края на надбягването, когато пилотът скочи кола и е спечелил в последната битка. Великолепна история. Единственият начин това да проработи е тези състезатели да станат глобални звезди и ни е нужно да направим нещо, за да им помогнем в тази насока. Необходимо е да изградим истинско шоу. Говорих (по въпроса) с Маркус [Грьонхолм] преди няколко години и той ми каза: „Ако това се въведе, аз няма да карам повече“. Отговорих му: „Добре, ще си тръгнеш. Аз ще взема по-евтин пилот, който още иска да печели. Винаги ще има момчета с желание за победа. А ти може да се прибереш, да си купиш кола втора ръка, да плащаш горивото си и да се забавляваш във Финландия, но едва ли някой ще те помни след три месеца. Има млади пилоти, които ще обожават този формат. Те ще стават световни шампиони и ще печелят повече от теб, защото ще станат истински звезди“ – обясни той гледната си точка.

Настоящите пилоти обаче също не са особено впечатлени от предложението. Перспективата да се състезават три дни и да трупат аванс, който могат да загубят в една-единствена отсечка на самия финал, никак не им допада.

Това звучи наистина глупаво. Какъв е смисълът да караш три дни, ако резултатът ще се решава в последния етап? – попита състезателят на Ситроен Мико Хирвонен. – Миналата година в доста състезание със Себ [Льоб] бяхме първи и втори. За какво тогава сме харчили пари, след като може директно да отидеш накрая и всичко да се реши във финалната отсечка?

Шефът на Ситроен Ив Матон е съгласен, че е необходимо нещо да се направи за последните дни на надпреварите, за да се повиши интересът. И според него обаче това предложение – ако бъде прието – би променило цялата философия на ралитата.

– Може би най-добрата идея е да се запази пауърстейджът, но да се извади от класирането. Ако пилотите не се страхуват да загубят мястото, за което са се борили в продължение на три дни, ще могат да натиснат до лимита точно в тази отсечка – сподели Матон.