Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели Гран при на Италия и записа пета поредна победа

Верстапен спечели Гран при на Италия и записа пета поредна победа

3957
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Италия, което бе пета поредна за него – пилотът на Ред Бул неизменно е на най-високото стъпало на подиума от надпреварата във Франция насам.

27 градуса бе температурата на въздуха в началото на 16-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2022 г. Тази на пистата достигна 43 градуса. Преди старта имаше минута мълчание в памет на кралица Елизабет II.

Шарл Льоклер и Джордж Ръсел на първа редица бяха с меки гуми, каквито бяха сложили още Макс Верстапен, Ник де Врис и Естебан Окон. Всички останали бяха с медиум. Льоклер поведе след изгасването на светофарите

Ръсел опита да го атакува, но мина напряко през бордюрите и остана втори. Даниел Рикиардо зае третото място, докато съотборникът му Ландо Норис потъна назад. Верстапен от седми отиде четвърти в първия тур. Зад него бяха Пиер Гасли, Норис, Фернандо Алонсо, Ди Врис, Гуаню Жу и Ланс Строл. Макс задмина и Рикиардо в началото на втория тур и вече бе трети.

Ръсел не бе доволен от Льоклер и каза по радиото, че пилотът на Ферари го е избутал настрани. Англичанинът бе на 1,5 сек зад Шарл. Верстапен бе на по-малко от секунда зад пилота на Мерцедес. В петата от 53 обиколки Макс изпревари и Ръсел, излизайки втори – на 2,2 сек зад Льоклер.

Сайнц стигна до 10-ото място в шестия тур от състезанието. Перес бе 14-ти. Разликата между Льоклер и Верстапен продължаваше да е 2,1-2,2 сек.

Макс записваше най-бързи обиколки, а Перес влезе в пита в осмата обиколка и сложи гуми хард. При излизането му от бокса спирачките му пушеха сериозно. Серхио се обади по радиото, че вижда пламък. Беше инструктиран какво да промени в опит да охлади спирачките. Междувременно Сайнц изпревари Алонсо в 10-ата обиколка и зае седмо място. Верстапен се доближи до Льоклер на 1,3-1,4 сек.

В 12-ия тур Себастиан Фетел спря колата след инструкция от екипа на Астън Мартин

Сайнц бе взел още 2 позиции и вече бе пети. Рейс контролът пусна режим на виртуален сейфти кар. Льоклер влезе в бокса, сложи медиум. Верстапен остана на пистата. Шарл се върна трети в колоната. Малко след това имаше излитане на Гасли при опит на французина да изпревари Рикиардо. Пилотът на Алфа Таури пресече напряко и се озова пред австралиеца, но веднага му върна позицията. Сайнц вече бе четвърти, на 4,4 сек зад Льоклер. В челото Верстапен водеше с 6,1 сек пред Ръсел.

Около 18-ата обиколка се появиха съмнения относно задвижващата система на Льоклер. Той поиска екипът да провери данните от агрегата, след като получи инструкция от питуола. По-назад Гасли мина през пита и сложи гуми хард. Следващите пилоти в бокса бяха Рикиардо (взе софт), Де Врис, Окон. В 21-ия тур Верстапен водеше уверено пред Ръсел, Льоклер и Сайнц. Следваха Норис, Алонсо, Хамилтън, Шумахер и Ботас – всички в топ 9 без Шарл не бяха спирали в бокса.

Разликата в челото между Верстапен и Ръсел се увеличи до 10 секунди. Льоклер вървеше на около 4 секунди от британския пилот. Сайнц бе далеч зад него – на почти 14 сек.

Ръсел влезе в бокса в 24-ата обиколка. Сложи гуми хард и се върна на трасето четвърти – пред Норис. Льоклер записа най-бърз тур, а Хамилтън едва не изтърва колата си. Той бе седми и преследваше Алонсо за шестото място. Верстапен направи бокс в 26-ата обиколка, сложи медиум и излезе на повече от 10 секунди зад Льоклер.

Верстапен започна да настига Льоклер. В 30-ата обиколка бе на 7,8 сек зад Ферари-то

Сайнц продължаваше да е трети пред Ръсел, Норис, Хамилтън, Алонсо. Сайнц бе в пита в 31-ия тур за меки гуми. Върна се осми на пистата. Макс вече бе на 6,3 сек от Льоклер. Алонсо пък се прибра в бокса и там остана, отпадайки от надпреварата.

В 34-ата обиколка Льоклер направи втори пит, като и той сложи софт. Той бе получил малко по-рано информация, че меките гуми са с 0,2 сек по-бързи от очакваното. Излезе втори – пред Ръсел. Хамилтън мина през пита в същата обиколка, взе софт и бе 11-ти при връщането си на пистата. Норис последен от колите в челото мина през бокса – в 36-ата обиколка – и сложи меки гуми. Забави се заради проблем при предна дясна гума.

Редът се оформи Верстапен, Льоклер, Ръсел, Сайнц, Перес. Хамилтън задмина двама съперници едновременно и излезе седми, малко след което взе и шестото място от Рикиардо. Норис бе осми пред Гасли и Де Врис.

От Астън Мартин се обадиха на Строл, че трябва да охлади спирачките си и го прибраха след това, записвайки двойно отпадане от Гран при на Италия.

10 тура преди финала Перес отново бе в бокса и сложи софт. В 48-ата обиколка Рикиардо спря на пистата

Екипите наизскачаха от боксовете. Рейс контролът изкара кола за сигурност на пистата. Ръсел, Сайнц, Норис, Верстапен, Льоклер минаха през бокса. Всички сложиха софт.

Сейфти карът остана на пистата до края на състезанието и то завърши зад него. Верстапен спечели пред Льоклер и Ръсел. Сайнц се класира четвърти, следван от Хамилтън, Перес, Норис. Топ 10 допълниха Гасли, Де Врис и Жу.