Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв и в третата сесия в Джеда

Верстапен пръв и в третата сесия в Джеда

2178
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Виктор Алекян

Макс Верстапен бе най-бърз и в последната свободна тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Втори се нареди съотборникът му в Ред Бул Серхио Перес. Трети бе Фернандо Алонсо (Астън Мартин).

Температурата на въздуха в съботния ден в началото на последния час за подготовка бе 28 градуса, тази на трасето – 44 градуса

Тези 60 минути трябваше да послужат на отборите за проверка ако са променили нещо по колите си вследствие на събраната вчера информация. Повечето пилоти отбелязаха след петъчните свободни тренировки, че имат сериозно количество данни за анализ.

Ланс Строл бе първият пилот на пистата, последван почти веднага от съотборника си в Астън Мартин Фернандо Алонсо. И двамата бяха с гуми медиум и в началото на сесията бяха сами на пистата. Прибраха се след два тура и над трасето настана тишина.

От Алфа Таури съобщиха, че са установили проблем в задвижващата система на Ник де Врис. Отборът трябваше да смени агрегата и нидерландецът нямаше как да участва в тренировката. Вчера стана ясно, че са сменени двигателите с вътрешно горене и на двете Ферари-та. Шарл Льоклер освен това е с нов MGU-H и контролна електроника. Със сменена задвижваща система е и Ландо Норис (Макларън).

Малко повече от 10 минути след началото на тренировката повече пилоти се появиха на трасето. Макс Верстапен започна работа с гуми хард. Пилотите на Мерцедес стартираха програмата си със софт

Междувременно Пиер Гасли даде първо време – 1:30.178 мин (със софт). То бе подобрено с 0,242 сек от Джордж Ръсел. Люис Хамилтън излезе втори, само на 0,016 сек от съотборника си. Веднага след това Гасли се върна начело с 1:30.161 преди Верстапен да го изпревари с 0,279 сек по-добро постижение със своите твърди гуми. Състезателите на Ферари бяха с медиум и след първите си серии се наредиха девети и десети.

Естебан Окон (със софт) записа трето време, но бе изместен с позиция назад, когато Перес излезе пръв (1:29.417 мин със софт). Хамилтън бе прескочил Ръсел.

В течение на сесията времената продължаваха да падат. Алекс Албон се нареди и пред двата Мерцедес-а, след което Ръсел мина пред пилота на Уилямс.

В средата на тренировката за малко на пистата отново утихна преди Льоклер и Карлос Сайнц да се върнат на пистата. Те още бяха с гуми медиум.

„Загубих първа предавка“, обади се Льоклер по радиото на прибиране към бокса

Междувременно от ФИА потвърдиха, че Макс Верстапен е с нова скоростна кутия. Той пък сложи софт и се върна на пистата. Още с първия си бърз тур нидерландецът даде първо време – 1:28.756 мин. Хамилтън излезе четвърти пред Алонсо, Оскар Пиастри, Гасли, Строл. Канадският пилот след това записа трето по сила постижение, но скоро бе изместен от Алонсо.

Ландо Норис едва не се блъсна в Ред Бул-а на Верстапен, който вървеше със значително по-ниска скорост.

„Опасно е това, което вършат тези момчета. Трябва да използват радиото. Можеше да стане сериозна катастрофа“, обади се Норис на тима си.

Макс се извини на пилота на Макларън.

За последните 10 минути и Ферари-тата сложиха гуми софт

До този момент бяха в дъното на таблицата – Льоклер 17-ти, Сайнц 18-ти. След първите им серии с меките гуми стигнаха десето и 11-то място.

До края на сесията Льоклер успя да даде шесто време, Сайнц се качи до десета позиция. Верстапен остана пръв, следван от Перес, Алонсо, Строл, Хамилтън.