Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен взе първата позиция за спринта в Маями

Верстапен взе първата позиция за спринта в Маями

4887
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели първата позиция на стартовата решетка за спринта през уикенда за Гран при на Маями. До него от първа редица ще потегли Шарл Льоклер с Ферари. Трети бе Серхио Перес с втория Ред Бул.

Температурата на въздуха преди началото на SQ1 бе колкото в края на свободната тренировка по-рано – 29 градуса. Тази на пистата обаче бе паднала до 47 градуса.

Шарл Льоклер бе първият пилот на пистата. Причината бе, че той на практика изтърва единствената сесия за подготовка заради своя грешка, завъртане и прегряване на съединителя

Льоклер бе принуден да остави колата си на пистата, за да я приберат маршалите. Това се случи в самото начало на тренировката и Ферари трябваше да свърши колкото се може повече по подготовката с Карлос Сайнц.

Льоклер записа 1:50.790 мин след няколко грешки в първия си бърз тур. Той още не се бе напаснал към условията на пистата, така че постижението му не бе показателно. След първите серии от обиколки начело бе Макс Верстапен с 1:28.601 мин. Втори бе Оскар Пиастри – на 0,038 сек зад него. Серхио Перес заемаше третото място (+0,080 сек). Следваха Юки Цунода, Ланс Строл, Джордж Ръсел, Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо (който докосна една от стените). Карлос Сайнц излезе четвърти, докато Льоклер бе 11-ти.

Под чертата в зоната на изпадащите се намираха Даниел Рикиардо, Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг и пилотите на Уилямс Логан Сарджънт и Алекс Албон.

Магнусен се оплака от един от Заубер-ите. Малко след това Пиастри едва не се удари в Ботас, който вървеше бавно по състезателната траектория. Финландецът получи твърде късно съобщение за идващия Макларън. Естебан Окон се озова под чертата за сметка на Ботас, който обаче бе на ръба. Междувременно Ландо Норис бе излязъл начело с 1:27.939 мин.

Окон се върна напред и върна Ботас в зоната на изпадащите. Към него се присъедини и съотборникът му Гуаню Жу за сметка на Хюлкенбрег. Рикиардо излезе 10-ти, избутвайки Пиер Гасли под чертата. В крайна сметка битката в SQ2 не продължиха пилотите на Уилямс, Заубер и Гасли. Двата Макларън-а на Норис и Пиастри завършиха сегмента първи и втори.

В началото на SQ2 нямаше никакво бавене, като се има предвид до какви задръствания се стига на пистата в Маями по време на сесиите

Първото време във втория квалификационен сегмент бе на Кевин Магнусен – 1:28.614 мин. Перес бе с над 0,7 сек по-бърз. Норис изпревари мексиканския пилот с 0,268 сек по-добро време.

„Ударих стената, но колата изглежда добре“, обади се Даниел Рикиардо по радиото.

Верстапен и Цунода последни започната бързи опити в SQ2 – 3 минути преди края на сегмента. В този момент под чертата бяха те, Хамилтън, Окон и Магнусен. На границата – в дъното на топ 10 – бяха Строл, Хюлкенберг и Ръсел. Всички 15 пилоти бяха на пистата.

Верстапен се нареди четвърти с единствения си бърз опит. Той избута Ръсел в зоната на изпадащите. Хамилтън каза, че е ударил стена. И двамата със съотборника му не се класираха в топ 10 заедно с Окон, Магнусен и Цунода. Норис отново бе най-бърз.

Температурата на пистата бе 46 градуса преди финалната битка за разпределение местата на стартовата решетка за спринта в Маями

Този път пилотите поизчакаха и започнаха да излизат при оставащи по-малко от 4 минути от времето. Така се образува, разбира се, отново опашка и малко по-малко задръстване в сравнение с първите два сегмента. Ферари и Пиастри изчакаха най-много и се опитаха да отворят разлика спрямо съперниците пред тях.

Първото време бе на Хюлкенберг – 1:28.478 мин. Верстапен излезе пръв с 1:27.641 мин – с 0,235 сек по-добро постижение от това на съотборника му Перес, който преди това бе оглавил подреждането. Шарл Льоклер взе втората позиция от мексикански пилот, доближавайки се на 0,108 сек до Верстапен. Даниел Рикиардо се класира четвърти, следван от Карлос Сайнц, Пиастри, Строл, Алонсо, Норис и Хюлкенберг.