Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Алонсо и Перес в първата тренировка в Джеда

Верстапен пред Алонсо и Перес в първата тренировка в Джеда

3030
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в първата свободна тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Втори в сесията се нареди Фернандо Алонсо с Астън Мартин, а трети бе Серхио Перес с втория Ред Бул.

Преди първата свободна сесия бяха обявени новостите по колите за Джеда. Ред Бул е с три промени, свързани със спецификите на пистата. RB20 е с нов капак за двигателя, задно крило и бийм уинг. Две са новостите за SF-24, които има Ферари в Саудитска Арабия – също задно крило и бийм уинг, продиктувани от характеристиките на трасето. Мерцедес е с нови компоненти в задната част. Новости имат още Макларън, Астън Мартин, Уилямс и Виза РБ. По колите на Алпин, Хаас и Стейк/Заубер няма нищо ново.

Карлос Сайнц дойде на пистата днес, след като пропусна по-голямата част от вчерашния ден, тъй като не се чувстваше добре. Програмата му за първия час подготовка бе съкратена, за да съхрани силите си за по-важната част от изпитанията.

Температурата на въздуха бе 27 градуса, тази на пистата – 42 градуса в началото на тренировката. Първите пилоти на трасето бяха Валтери Ботас, Люис Хамилтън, Гуаню Жу, Естебан Окон, Сайнц. Изборът бе между гуми медиум и хард. Пирели предостави на отборите от Формула 1 средните по твърдост смеси от гамата си.

Отборите не се бавиха с работата си и почти всички пилоти направиха бързи обиколки в първите десетина минути от сесията

Начело бе Серхио Перес с 1:32.072 мин. Следваше Пиер Гасли (+0,158 сек) пред Шарл Льоклер, Алекс Албон, Макс Верстапен, Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо, Оскар Пиастри, Нико Хюлкенберг.

Хамилтън се обади по радиото, че има известна нестабилност във високоскоростните криви. Ланс Строл каза, че е докоснал стена. Естебан Окон пък се обади по радиото, че колата му подскача в първи сектор. Начело се сменяха различни пилоти. След 15 минути работа Алонсо оглавяваше класирането с 1:30.935 мин, но бе изпреварен от Джордж Ръсел с 0,155 сек по-добро постижение. Макс Верстапен излезе втори, на 0,107 сек зад пилота на Мерцедес.

В средата на тренировката Ландо Норис излезе пръв с 1:30.424 мин. Той бе един от първите пилоти, сложили гуми софт. Това постижение бе с 0,130 сек от времето на Ръсел, дадено с хард. Алекс Албон, също с меките гуми, излезе трети, на 0,323 сек от Норис. Междувременно бе съобщено, че Перес ще сложи нова скоростна кутия.

Пилотите продължаваха да слагат софт. Верстапен с най-меките гуми записа най-силно време – 1:30.014

Ръсел подобри това постижение с 0,003 сек. Перес даде пето време с хард, пред и зад него всички бяха със софт. Верстапен отново излезе начело с 1:29.659 мин.

След като на свой ред сложи меки гуми Перес се доближи на 0,209 сек от Верстапен, което бе второ време. Шарл Льоклер бе притеснен от найлоново пликче на пистата, което се закачи за кутията за радиатора на SF-24.

„Трасето е като в Марио Карт. Има найлонки навсякъде!“, обади се монегаскът по радиото.

Найлоновите пликчета пречеха и на други пилоти. Хамилтън се обади, че има нещо по пистата. Логан Сарджънт мина върху едно.

Верстапен се оплака от проблеми в колата си. От Ред Бул му казаха кои настройки да промени, което като че ли изчисти грижите. Нидерландецът завърши тренировката на първо място. Алонсо остана втори, Перес бе трети. Ръсел се нареди четвърти пред Льоклер, Сайнц, Норис, Хамилтън, Строл, Албон.