Макс Верстапен коментира състоянието на пистата в Катар. Пилотът на Ред Бул вярва, че той и неговите колеги не трябва да са първите, които „стъпват на писта с чисто нов асфалт“ и са в ролята на опитни зайчета. Верстапен добави, че догодина състоянието на настилката ще бъде още по-добро.
Верстапен записа още едно силно представяне от началото на сезон 2023 в F1. Нидерландецът финишира втори в спринта на пистата Лосаил. Това му бе напълно достатъчно, за да си гарантира третата поредна световна титла още в събота. Така той се присъедини към „ексклузивен клуб“, в който са още пилоти като Михаел Шумахер, Себастиан Фетел, Хуан Мануел Фанджо и Люис Хамилтън. Подобно на нидерландеца, всички тези състезатели са печелили три поредни световни първенства.
В неделя Верстапен записа още един убедителен успех. Състезателят на Ред Бул потегли от полпозишън и записа 14-ти успех за 2023 г. Победата на Макс обаче не бе най-важната тема в неделния ден. По-рано през деня ФИА задължи пилотите да направят поне три спирания в бокса. Причината за това бе свързана с притеснения относно издръжливостта на гумите на Пирели
Тази година пистата Лосаил претърпя сериозна реконструкция. Това включваше нови бордюри и подобрения на съоръженията около трасето. В допълнение, асфалтът в Лосаил е напълно нов, което направи пистата „много зелена“.
Положеният асфалт, от който се отделяха различни масла, за да направят повърхността на пистата хлъзгава, доведе до това, че пилотите изпитваха трудности да контролират задната част на автомобилите по време на целия рейс уикенд. Този проблем се срещаше както в тренировката, така и в квалификациите и надпреварите на катарското трасе. Тъй като миналия уикенд нямаше никакви поддържащи серии, по трасето нямаше достатъчно отложена гума, която да подобри сцеплението и да оформи състезателна линия.
Верстапен коментира новата настилка в Лосаил и каза, че сцеплението е било малко по-добро в сравнение с 2021 г.
„Смятам, че сцеплението на пистата се е увеличило. Ако се върнем догодина, тя вероятно ще бъде малко по-добра. Разбира се, зависи колко ще се кара по трасето“, сподели Верстапен.
„Важно e другите категории да се върнат или да дойдат тук и да карат малко повече. Трябва да се премахне малко от маслото на новия асфалт, както и да се отвори малко по-широка линия на сцепление. В момента мисля, че линията е доста малка. Но като цяло очаквам нещата да се подобрят в бъдеще“, добави пилотът на Ред Бул.
Верстапен също така вярва, че F1 не трябва да бъде първият шампионат, който кара на преасфалтирано трасе. Пилотът на Ред Бул не иска той и колегите му да бъдат в ролята на опитни зайчета.
„F1 не трябва да е първият шампионат, който стъпва на писта с чисто нов асфалт. Надявам се да не се стигне до повторение на тази ситуация, защото изглежда малко глупаво“, обясни Верстапен.
„[В] първата тренировка колите се плъзгаха и нямаха никакво сцепление. Когато отидем на писта с нов асфалт, трябва да има нещо като тестове или допълнителни сесии. Това ще ни помогне много.“
„Това нещо ще ни помогне и за по-доброто разбиране на гумите. Ето затова бяхме принудени да правим ограничени стинтове. Като цяло има няколко неща, които могат да се научат от този уикенд“, завърши Макс Верстапен.
Същевременно Кристиан Хорнер вярва, че решението на ФИА е намалило стратегическите опции по време на надпреварата
„От гледна точка на безопасността напълно разбирам защо са го направили. Може би от стратегическа гледна точка това не беше оптималната стратегия за това състезание.. Това беше различно състезание, което подложи стратезите на изпитание по различен начин. Въпросът е, че ФИА направи състезанието много по-предсказуемо, защото знаеш каква е максималната дължина на стинта за всеки един автомобил“, каза директорът на Ред Бул.
Three in a row 👑👑👑 It’s been quite the journey, @Max33Verstappen 🦁
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 10, 2023