Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен и Хорнер поставиха под въпрос действията на рейс контрола в квалификацията

Верстапен и Хорнер поставиха под въпрос действията на рейс контрола в квалификацията

2124
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен остана много ядосан от случилото се в квалификацията за Гран при на Сао Пауло. Пилотът на Ред Бул отпадна във втория сегмент от сесията заради поява на червен флаг, предизвикан от инцидент на Ланс Строл. Верстапен отправи критики към действията на рейс контрола, който спряха сесия точно когато бе в бърза обиколка. Кристиан Хорнер също беше крайно недоволен от действията на ФИА по време на квалификацията.

Верстапен не разбира защо рейс контролът закъсня да обяви червения флаг заради катастрофата на Ланс Строл в края на Q2. Това коства на нидерландеца възможност да подобри обиколката си и да отпадне по-рано от сесията

Уикендът за Верстапен в Бразилия върви от зле към по-зле. В петък стана ясно, че пилотът на Ред Бул ще бъде преместен с пет места назад за състезанието поради използване на нов двигател с вътрешно горене. Вчера Верстапен беше наказан след спринта заради нарушаване на правилата при период на виртуална кола за сигурност. Това го смъкна от трето на четвърто място в крайното класиране.

Днес Верстапен се надяваше на силен резултат в отложената квалификация, която отново се проведе при тежки метеорологични условия. Трикратният световен шампион е известен с невероятното си темпо на мокра писта, което вече показа многократно през годините.

Верстапен прескочи с лекота първата част от сесията, която беше прекъсната заради инцидент на Франко Колапинто. В Q2 нидерландецът записа не толкова добро време и се смъкна извън челната десетка. Втората част от квалификацията беше първоначално прекъсната заради удар на Карлос Сайнц, след което възстановена. Верстапен се възползва от това и започна скоростна обиколка. За негово нещастие, рейс контролът отново спря сесията заради удар на Ланс Строл в бариерите около завой №3. Това остави 27-годишния пилот на 12-та позиция и не му позволи да продължи напред.

Първоначално Верстапен намали темпото в първия сектор заради удара на Строл. Броени секунди след това рейс контролът реши да спре сесията и принуди пилота на Ред Бул да върне газта. Осъзнавайки последиците от червения флаг,  Верстапен не разочарованието си по време на прибирането си в бокса, тъй като знаеше, че сесията няма да бъде подновена.

Няколко минути по-късно Верстапен заяви пред Скай, че не разбира защо е имало такова забавяне преди спирането на сесията

„Ако човек се удари директно в стената, това е червен флаг. Не разбирам защо трябва да минат 30, 40 секунди, за да излезе това нещо“, сподели Верстапен.

Предположението е, че червеният флаг се е забавил, за да могат някои пилот пилоти да завършат обиколките си. Верстапен обаче не искаше да коментира тази тема. „Честно казано, не ме интересува. Толкова е глупаво да се говори за подобно нещо. Това е нелепо.“

Резултатът от квалификацията означава, че Верстапен трябва да потегли от 17-та позиция в надпреварата по-късно днес. Нидерландецът обаче може да мине с няколко места напред заради инцидентите на някои от пилотите пред него. Участието на Александър Албон, Франко Колапинто, Карлос Сайнц, Ланс Строл и Фернандо Алонсо все е под въпрос.

Кристиан Хорнер също остана крайно недоволен от действията на рейс контрола. Британецът не разбира защо е имало такова забавяне при обявяването на червения флаг след удара на Строл

„В такава сесия очевидно се случват много неща“, каза Хорнер пред Скай.. „Не разбирам защо мина толкова време, преди да излезе червеният флаг. Очевидно имаше голям инцидент в завой 3, един от най-опасните на пистата.“

„Бяха нужни 40 секунди, за да се обяви червеният флаг. Вече втори пореден ден имаме много късни повиквания, независимо дали беше виртуалния сейфти кар вчера или червеният флаг днес. Всички останали червени флагове бяха мигновени. Това е много, много неприятно, но няма какво да се направи. Трябва да се опитаме да отвърнем на удара този следобед“, добави шефът на Ред Бул.

Съотборникът на Верстапен Серхио Перес също пострада от червения флаг в края на Q2. Мексиканецът остана 13-ти в сесията и отново не стигна до Q3. Перес със сигурност ще мине поне едно място напред заради наказанието на Макс.

Междувременно Хорнер подчерта, че безопасността трябва да има приоритет, когато става въпрос за такива важни решения.

„Не става въпрос за това да оставим колите да завършат обиколките или не. Веднага щом се случи подобен инцидент, трябва да се обяви червен флаг, защото има пилот в стената“, каза Хорнер.

„Има коли, които преминават покрай него. Не можеш да кажеш: „Добре, просто ще изчакаме другите да завършат обиколките си“. Не е така.

„Ланс Строл не се опитваше да накара колата да тръгне отново. Той беше на място и се удари силно в бариерата. Беше в средата на средата на пистата в завой 3. Това си е чист червен флаг.“

„Този казус има два случая. Очевидно сме изпаднали в нарушение. Ако  бяха обявили веднага червен флаг Макс щеше да е десети. Ако не го бяха обявили, щеше да има време за още една обиколка“, добави шефът на Ред Бул.