Пилотите и представители на ФИА се срещнаха в Катар по повод станалите прословути след надпреварите в Остин, САЩ и Мексико указания за поведението на състезателите на писта. Джордж Ръсел, който е директор на асоциацията на пилотите във Формула 1, разказа, че срещата е била доста продуктивна.
„Мисля, че всички сме съгласни, че указанията не се нуждаят от огромни промени. Необходимо е само някое изречение да бъде премахнато или коригирано. Според мен се изясни случилото се в Остин, какво трябваше да е наказано, станалото в Мексико и че беше правилно санкционирано. Като цяло през годината решенията бяха доста добри“, обясни Ръсел.
„Заключихме също така, че повечето от проблемите идват от пистите. Говорихме за случаи в Остин. Там много изпреварвания няма да бъдат опитвани дори ако имаше чакъл като в Австрия на четвърти завой. Трасетата са в дъното на проблема. Указанията са нещо като междинна поправка, която трябва да се приеме, докато се намери подходящо решение“, продължи пилотът на Мерцедес.
„Всички са съгласни. Може би имаше известно несъгласие на срещата в Мексико, но мисля, че вероятно беше нещо като самозащита“, добави Ръсел
Последната реплика бе приета като обяснение на едно изказване на англичанина от Мексико. Там той заяви, че „19 от 20 пилоти са съгласни какви трябва да са промените“.
Макс Верстапен от своя страна повтори една своя стара теза: че каквито и да са правилата, както и колкото и да са, то винаги някой ще е недоволен. В интервю за BBC той също посочи конфигурацията на пистите като основен проблем.
„Аз не бих се оплаквал толкова, защото бих си казал: „Добре, така ще правим, щом това са правилата“, вместо да пищя и крещя, че има нужда от промени. Ако направят така, че да има по-малък регламент и след това нещо стане, ще започнат да крещят за повече правила. Сегашните може и да не са перфектни, но те и не могат да са идеални, защото ако се въведе нещо конкретно, то инцидент някъде с някого ще доведе до недоволство и пак се почва викането, че регламентът е некоректен“, обясни Верстапен.
„Аз карам така, както смятам, че е възможно и спрямо това какво е разрешено от правилата. И ако те са написани по определен начин, ще се възползвам“, заяви Верстапен
Верстапен посочи, че на по-стари конфигурации, на които зоните за сигурност са с чакъл, всички внимават малко повече със спирачките.
„Освен това някой, ако опитва изпреварване, знае, че ако сбърка или блокира колелата, излита в чакъла и състезанието му приключва. На Сузука или дори на четвърти завой на Ред Бул Ринг почти никога няма съмнителни маневри, защото ако допуснеш грешка или спреш твърде късно, излиташ в чакъла и това само по себе си е наказание. Според мен трябва да се върнем към този вариант. Така излизането от пистата ще се санкционира по естествен начин“, каза още пилотът на Ред Бул.
View this post on Instagram