Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Перес и Ръсел в Баку. И двете коли на Ферари...

Верстапен пред Перес и Ръсел в Баку. И двете коли на Ферари отпаднаха от състезанието.

3482
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Азербайджан, завършвайки с 20 секунди пред съотборника си, Перес. Подиума допълни Ръсел, а зад него остана Хамилтън. Льоклер, който стартира от полпозишън се отказа от надпреварата в 20-та обиколка с повреда в двигателя. Сайнц пък отпадна в 9-я тур с проблем в хидравликата.

Серхио Перес направи по-добрия старт и излезе пред стартиралия от полпозишън, Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари блокира гумите си в първи завой и бе атакуван от Верстапен в края на следващата права, но успя да задържи позицията си. Перес бързо се откъсна пред тях, докато Макс и Шарл продължиха да се борят в следващите обиколки.

В 8-та обиколка лидерът към момента, Перес се оплака от износване на гумите си. Льоклер бе предупреден за това по радиото.

В следващият тур Карлос Сайнц се отказа от надпреварата с проблем в хидравликата на колата. Испанецът спря извън пистата в 4-ти завой, което предизвика виртуална кола за сигурност. Шарл Льоклер спря в бокса за твърди гуми, а пилотите на Ред Бул останаха на трасето.

В 15-та обиколка Макс Верстапен настигна Серхио Перес. Инженерът на Чеко му каза да не се бори с Верстапен и нидерландецът излезе на първа позиция. Перес загуби над две секунди още в следващата обиколка. Междувременно, Льоклер бе на около 15 секунди зад двамата.

Два тура по-късно мексиканецът спря за твърди гуми. Стопът му обаче бе бавен. Той излезе трети като бе малко пред Ръсел, който го атакува в следващите завои, но двамата задържаха позициите си. Верстапен също спря за гуми малко по-късно, след който излезе втори зад Льоклер.

В 20-та обиколка Шарл Льоклер се отказа от надпреварата. Причина за това бе повреда на двигателя след като пилотът на Ферари излезе на старт-финалната права.

В 23-та обиколка Гуаню Жу също се отказа от надпреварата. Междувременно, Люис хамилтън изпревари Даниел Рикиардо за пето място. Пилотът на Макларън все още не бе спирал в бокса към този момент. Малко по-късно Хамилтън се оплака, че гърбът го боли много от подскачането на колата.

В 33-ят тур Магнусен стана поредният пилот с двигател на Ферари, който трябваше да спре заради проблем с колата си. Той паркира колата си до пистата и предизвика още виртуална една кола за сигурност.

Голяма част от пилотите решиха да се възползват от това и да спрат за нови гуми. Сред тях бяха Верстапен, Перес, както и пилотите на Мерцедес.

В 37-та обиколка на Юки Цунода бе показан черно-оранжев флаг заради това че DRS-a му бе счупен. Той трябваше да спря в бокса, където механиците му залепиха счупеният елемент с тиксо и така той продължи участието си.

Серхио Перес пък постигна нов най-бърз тур, но след това забави и продължи да изостава от съотборника си. В 44-та обиколка, Хамилтън успя да изпревари Гасли за 4-то място. Така пилотите на Мерцедес се движеха 3-ти и 4-ти в заключителната фаза на състезанието.

Те завършиха по този начин, а Верстапен и Перес задържаха първите две места. Пети остана Гасли, а зад него бяха Фетел и Алонсо. Рикиардо пък успя да победи съотборника си за 8-ма позиция, след като от отбора предупредиха Норис да не се бори с Даниел, за да върне услуга от началото на надпреварата, когато двамата се движеха в обратен ред, но на австралиецът не му бе разрешено да се бори с другия Макларън.