Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен с победа в Унгария от 10-та позиция на старта. Още един...

Верстапен с победа в Унгария от 10-та позиция на старта. Още един двоен подиум за Мерцедес

5887
0
снимка: Ред Бул Контент Пул

Макс Верстапен успя да спечели състезанието в Унгария, след като стартира 10-ти. Зад него се класираха Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Пилотите на Ферари, останаха едва 4-и и 6-и след като през голяма част от състезанието бяха в челото и изглеждаха като фаворити, но стратегически грешки им костваха шанс за победа.

Джордж Ръсел избра да започне надпреварата с най-меките гуми, докато пилотите на Ферари стартираха с медиум. Ръсел задържа първото място след като бе атакуван в първи завой. Класирането в челото се задържа. Люис Хамилтън пък спечели две позиции в първата обиколка и вече се движеше на пето място.

Заради останки по трасето от колата на Албон, на пистата временно имаше виртуална кола за сигурност. В четвъртата обиколка състезанието бе подновено.

Макс Верстапен, който след старта се изкачи до 8-мо място бе в битка с Фернандо Алонсо. Пилотът на Ред Бул успя да изпревари испанеца в петата обиколка, а два тура по-късно задмина и Окон и вече се намираше на шесто място. Малко след него съотборникът на Макс, Перес, също бе минал пред двете коли на Алпин.

В 12-та обиколка Хамилтън изпревари Ландо Норис за 4-та позиция, а един завой по-късно същото успя да направи и Макс.

В челото на колоната Ръсел все още се движеше първи пред пилотите на Ферари. Те обаче вече го бяха приближили. Ръсел спря за нов комплект медиум, а един тур по-късно Сайнц също влезе за нови гуми от същата смес. Джордж задържа позицията си пред Карлос.

В 22-та обиколка Льоклер също спря за нори гуми медиум и излезе между Ръсел и Сайнц. Междувременно по време на спиранията в бокса, Макс Верстапен успя да прескочи Хамилтън.

В 28-я тур Льоклер настигна и Ръсел и двамата се бореха за първо място в надпреварата. 3 обиколки по-късно, пилотът на Ферари успя да направи изпреварване и излезе начело.

В 35-я тур временно имаше жълти флагове след като Цунода се завъртя при излизането си от шикана. Той успя да обърне колата бързо и да продължи състезанието.

В 40-та обиколка Шарл Льоклер спря за нови твърди гуми. Решението на отбора бе изненадващо, тъй като останалите отбори на този комплект не показваха добри времена. Малко след излизането си от бокса той бе изпреварен от Макс Верстапен. Двамата се движеха на трета и четвърта позиция, а пред тях бяха Сайнц и Хамилтън, на които им предстоеше спиране в бокса.

В 42-я тур Верстапен се завъртя в предпоследния завой и загуби позиция от Льоклер.

Няколко обиколки по-късно Макс успя отново да изпревари отново.

Малко по-назад Даниел Рикиардо удари Ланс Строл във втори завой. Австралиецът получи наказание от 5 секунди заради удара. Към момента двамата се движеха на 11-то и 12-то място.

Джордж Ръсел също успя да изпревари Шарл Льоклер в 54-я тур. Пилотът на Ферари изпитваше сериозни затруднения с най-твърдите гуми. Една обиколка по-късно той спря за софт.

Междувременно най-бърз на трасето към момента бе Люис Хамилтън. В 65-та обиколка той успя да изпревари съотборника си за втора позиция.

Валтери Ботас загуби мощност в двигателя си и спря на трасето в 68-я тур. Това предизвика виртуална кола за сигурност, която продължи съвсем кратко и надпреварата бе подновена.

Дъждът на пистата се увеличи към края, но никой не влезе за гуми за мокро.

Макс Верстапен остана комфортно начело и спечели с около 8 секунди пред Люис Хамилтън. Трети остана Джордж Ръсел пред Сайнц, Перес и Льоклер.