Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен победи на Силвърстоун пред Хамилтън и Ботас

Верстапен победи на Силвърстоун пред Хамилтън и Ботас

3350
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пул

Макс Верстапен спечели посветената на 70-ата годишнина на F1 Гра при. Пилотът на Ред Бул изпревари на Силвърстоун пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас.

Времето и в деня на състезанието бе прекрасно: почти 23 градуса на въздуха и малко над 40 градуса на пистата.

Кими Райконен се забави при потеглянето за загряващата обиколка. На старта Валтери Ботас поведе чисто, но още в средата на първия тур Люис Хамилтън атакува. Макс Верстапен зае третото място. И Даниел Рикиардо атакува Нико Хюлкенберг, но не успя. Германецът бе четвърти, а Ланс Строл се възползва от маневрата на пилота на Рено и го задмина, ставайки пети.

Рикиардо бе шести, следван от Пиер Гасли, Ландо Норис, Алекс Албон и Шарл Льоклер. Себастиан Фетел се оказа последен, след като се завъртя на излизането от първия завой.

В петия от общо 52 тура Ботас бе на малко над секунда до 1,5 сек пред Хамилтън. Верстапен вървеше на 2,4 сек зад англичанина. В този момент Валтери получи съобщение, че предна и задна леви гуми са „критични“. Той потегли с медиум, както и още 8 от пилотите в топ 10. Единствено Верстапен избра хард за старта.

Албон бе в бокса още в седмата обиколка, сложи хард. В следващия тур същото стори и Гасли. В бокса спряха още Магнусен и Латифи.

Преднината на Ботас спрямо съотборника му продължаваше да е малко над секунда

Същата бе разликата и между Хамилтън и Верстапен. Макс бе предупреден за дистанцията спрямо Хамилтън и че тя не влияе добре на гумите му.

„Приятел, това е единственият начин да съм близо до Мерцедес-а, няма просто да кисна тук като баба!“, бе недоволният отговор на нидерланския пилот.

„Задните гуми са износени“, каза Люис по радиото.

В 13-ия тур Верстапен атакува Хамилтън, а Ботас влезе в пита. Финландецът сложи хард.

Англичанинът бе извикан в бокса, той също взе твърди гуми. Оказа се зад Льоклер, но бързо го изпревари. Верстапен бе начело, следван от Строл – и двамата без пит, Ботас, Хамилтън, Льоклер и Сайнц (също още несменили гуми). Седми бе Хюлкенберг (с бокс), а зад него се движеха Окон, Квят, Рикиардо.

„Гумите още ли са наред? Опитвам се да щадя предна лява“, каза Верстапен по радиото.

От питуола на Ред Бул му отговориха, че върви според разчетите. От Рейсинг Пойнт извикаха Строл в пита в 18-ата обиколка, след това и Льоклер премина през бокса.

В 20-ата обиколка Верстапен бе на 13,4 сек пред Ботас. Хамилтън вървеше на 2,7 сек зад съотборника си. На Люис му съобщиха, че реалната заплаха е Верстапен, ако съперникът от Ред Бул е на 1 питстоп.

„Гумите ми са наред. Всичко е наред“, каза Макс

В 25-ия тур Хамилтън съобщи, че има блистери по предна гума. В средата на състезателната дистанция Верстапен влезе в пита и сложи медиум. Излезе непосредствено зад Ботас и веднага атакува. Изпревари Валтери и се откъсна пред него на над 1,3 сек.

„Сигурно е с по-ниско налягане в гумите“, предположи Хамилтън за Верстапен. Фетел пък каза на тима си по радиото, че са допуснали сериозна грешка, въпреки което той ще продължи да се бори на пистата.

„Забрави за управление на гумите, давай колкото можеш, в рамките на поведението на гумите, разбира се“, бе следващото съобщение към Верстапен.

Ботас отново бе в бокса в 33-ата обиколка, същото стори и Макс. И двамата сложиха хард

„Нещо не е наред в колата, за да се държи така задна лява“, съобщи Хамилтън.

После поиска информация за гумите си. Отговорът от питуола бе, че с изключение на областта с блистърите положението е прилично. Англичанинът бе на 11 секунди пред Верстапен. Люис попита пак за гумите, докато от Ред Бул казаха на Макс, че разполагат с достатъчно темпо, ако трябва да отговорят на вдигане на скоростта при Мерцедес.

Хамилтън едва успя да спре на входа на питлейна в 42-ата обиколка, взе хард и излезе зад Льоклер. Бързо настигна Льоклер и го изпревари. Бе на 3,7 сек зад Ботас и започна да топи разликата спрямо съотборника си. Настигна го три тура преди финала. Съобщението от питуола на Мерцедес бе, че са свободни да се състезават, само да си оставят достатъчно място.

Люис изпревари Ботас два тура преди карирания флаг и бързо се откъсна от него. Начело Верстапен необезпокояван спечели надпреварата, напомняйки на състезателния си инженер в последната обиколка да се хидрадира и да си дезинфенкцира ръцете!