Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Винаги съм казвал, че предпочитах Ейдриан да остане. Марко: Опитът на...

Верстапен: Винаги съм казвал, че предпочитах Ейдриан да остане. Марко: Опитът на Нюи можеше да помогне

10439
0
Кристиан Хорнер, Макс Верстапен, Ейдриан Нюи, Хелмут Марко
Кристиан Хорнер, Макс Верстапен, Ейдриан Нюи и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Проблемите на Ред Бул в последните надпревари от Формула 1 и неспособността на тима да ги коригира вървят неизменно с въпроса дали ситуацията е свързана с напускането на Ейдриан Нюи. Легендарният конструктор не участва в работата на екипа от момента, в който бе официално оповестено, че в края на сезон 2024 си тръгва от екипа от Милтън Кийнс. Ситуацията с RB20 обаче постоянно предизвиква въпроса дали отсъствието на Нюи е причина за проблемите и дали той не би могъл да помогне с разрешаването им. Уикендът в Италия не бе изключение и Макс Верстапен бе попитан как се отразява отсъствието на английския конструктор на екипа.

„Винаги съм казвал, че предпочитах Ейдриан да остане. Винаги“, заяви Верстапен

„Но в крайна сметка въпросът не опира до това. Миналата година имахме страхотен автомобил, който бе най-доминантният болид в историята (на Формула 1) и на практика го превърнахме в чудовище. Това трябва да се поправи. Няма извинение. Необходимо е да се работи здраво и бързо“, допълни Верстапен.

Хелмут Марко спомена Нюи още преди състезанието с допълнението, че опитът и знанията на конструктора щели да помогнат на Ред Бул ако още беше в тима.

„Нюи вече не участва пълноценно в процеса. Това е факт, който не може да бъде пренебрегнат, но ние имаме сериозна база. Истина е обаче, че неговият опит и познания със сигурност можеха да помогнат в тази ситуация“, коментира Марко

Кристиан Хорнер коментира, че Формула 1 е отборен спорт и не може да се разчита на един-единствен човек.

„Всички тези проблеми съществуваха и преди. Освен това не може толкова бързо да се усети липсата на един човек. Ситуацията започна да се проявява в Маями. Ейдриан бе на работа до петъка в Маями. Така че няма как отсъствието му да се е отразило толкова скоростно. Дори да беше тук, щеше да работи със същите хора. Формула 1 е отборен спорт. Съответно проблемите са грижа на целия екип. И тимът ще намери решение“, убеден е Хорнер.

След финала на пистата Монца, където Верстапен финишира шести, а Серхио Перес бе осми, Марко посочи отново, че съперниците на Ред Бул си крадат точки едни на други

„Първо, радваме се, че Ферари спечели със смела и в крайна сметка успешна стратегия. Освен това се радваме на спортния дух на Макларън, който се видя в първата обиколка. И след нея не си смениха местата. С други думи, нашите проблеми в представянето не бяха толкова забележими. Можеше и да е по-зле, но разликата бе горе-долу като на Зандвоорт. Разбира се, че разгледахме варианта за един бокс. Но износването на гумите ни бе прекалено високо. Никога нямаше да се получи“, обясни австрийският съветник на Ред Бул в F1.

„Наясно сме, че имаме огромни проблеми и това не помага. Трябва да се върнем назад и да открием момента, в който сме направили грешен завой, за да върнем баланса в колата. След това се надявам нещата да изглеждат по-добре“, допълни Марко.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)