Макс Верстапен смята, че 4-ото място в квалификацията за Гран при на Германия е било максималното с оглед на изоставането в мощността на неговия мотор Рено спрямо Ферари и Мерцедес. Холандецът бе изпреварен от Фетел, Ботас и Райконен, като изостана на 0.6 сек от Себастиан.
Макс беше най-бърз във втората свободна тренировка вчера, но днес нямаше шанс да се бори с пилотите на Скудерията и Сребърните стрели. Проблемите на Люис Хамилтън в първата част на квалификацията обаче му помогнаха да се класира с едно място по-напред от очакваното.
„Трябва да бъдеш реалист и когато не ти достига толкова много мощност, нещата няма как да се оправят сами, каза Макс. – Затова 4-ото място бе най-доброто, което можехме да постигнем. Колата е бърза и се надявам в състезанието да сме по-близо до лидерите спрямо квалификацията. Уверен съм, че можем да бъдем.“
Макс също така обясни, че спирането на втората част на квалификацията е довело до промяна на стратегията на тима по отношение на гумите. В нея той започна с гумите софт, като всички останали в челото бяха с ултрасофт. Но заради изхвърления от Ериксон чакъл на завой 13, бяха показани червени флагове и Верстапен трябваше да прекрати опита си.
В следващия си той излезе с ултрасофт и постигна най-доброто си време с тях. „Заради спирането на сесията, трябваше да прекратя бързата си обиколка със софт, обясни Макс. – Не искахме да рискуваме да излезем отново със софт и да не стигнем до Q3.“
Другият пилот на Ред Бул Даниел Рикиардо премина само първата част и не участва във втората заради наказанието от 20 места в стартовата решетка. Той ще стартира последен и подготвяше колата си изцяло с настройки за състезанието, в което ще трябва да изпреварва много съперници.
🗣 „It was good to see all the fans out there.“ @Max33Verstappen on #Quali at the #GermanGP 🇩🇪👉 https://t.co/8DQR2DAW7k #F1 pic.twitter.com/3UkD5B0q4U
— Red Bull Racing (@redbullracing) July 21, 2018