Пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо заеха първите две места и във втората свободна тренировка за Гран при на Мексико на пистата Ерманос Родригес. Двамата имаха голямо предимство както в една бърза обиколка, така и в дълга серия от турове с много гориво.
На над 1 секунда след тях 3-и в сесията се нареди Карлос Сайнц с Рено, който затвърди силната форма на френския тим в Мексико. Испанецът изпревари с 1 хилядна Себастиан Фетел с Ферари, като в Скудерията отново имаха проблеми с износването на гумите. Зад германеца се нареди Хюлкенберг с другия болид на Рено.
Отлично се представи Брендън Хартли, който с Торо Росо завърши 6-и и остави зад себе си трима от водещите пилоти – Люис Хамилтън, Кими Райконен и Валтери Ботас, които обаче не разкриха пълния потенциал на колите си.
Райконен първи записа бърза обиколка в сесията. След него това направиха Льоклер и Ериксон. Фетел изостана на 44 хилядни от съотборника си, който след това свали още 0.3 сек. И двамата пилоти на Ферари бяха с гумите суперсофт. Фетел излезе за кратко начело, преди Хамилтън също със супермеки гуми да подобри времето му с 0.265 сек.
An early slide for Sebastian Vettel in FP2
But a couple of minutes later he goes top of the board with a 1:19.472#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/ctpdj1ImHE
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
С хиперсофт логично Хюлкенберг оглави класирането. В следващия си бърз тур Фетел постигна 1:19.007 мин и поведе, преди Хартли с нови гуми хиперсофт да заеме първото място. Бързо обаче постижението му беше подобрено от Верстапен (първи с ултрасофт), Перес и Хамилтън (със суперсофт), като последният допусна грешка в следващия си опит.
25 MINS INTO FP2 ⏱️
He was fastest in FP1
And so far @Max33Verstappen is more than a second quicker than anyone else in FP2 🚀#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/TtXrt6I3Se
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
С нови гуми ултрасофт Рикиардо зае 2-ото място, нот отново бе с половин секунда по-бавен от съотборника си. Фетел с хиперсофт бе с най-добро време след втория сектор, но допусна 2 грешки в последните завои и изостана на половин секунда от Макс. Само с една хилядна по-бърз от него бе Сайнц, който зае 2-ото място.
В следващия си опит с хиперсофт холандецът подобри времето с с цели 7 десети и се оказа с над 1 сек пред всички останали. Рикаирдо с другия болид на „биковете“ този път записа много по-добър тур и се доближи на 0.153 сек от съотборника си.
40 минути преди края на сесията пилотите започнаха симулации на състезателно темпо с много гориво. Отново предимство имаха пилотите на Ред Бул, които в дълга серия с хиперсофт бяха значително по-бързи от тези на Мерцедес и Ферари. При Скудерията износването отново изглежда беше най-сериозно, като в определени обиколки изоставането на Фетел спрямо Верстапен бе няколко секунди.
YELLOW FLAG: 8 MINS TO GO IN FP2
Loss of power for @Max33Verstappen and his session is over 😐
He leaves the track in P1 on the timesheets ⏱️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1MpIEF3Nl0
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018
Малко преди края на сесията Верстапен спря в зоната за сигурност след края първия шикан с предполагаем проблем в спирачките, като от тях се вдигаше сериозен дим. Промени в класирането логично не настъпиха и Макс отново завърши на първо място, следван от Рикиардо и Карлос Сайнц.