Новият договор на Люис Хамилтън предизвика доста коментари, част от които насочени към факта, че седемкратният световен шампион ще навърши 40 години в началото на втората година от споразумението. Фернандо Алонсо вече е на 42 и продължава да се състезава на изключително високо ниво. Същевременно Макс Верстапен бе категоричен, че няма намерение да кара до 40, тъй като не намира смисъл, а и определени неща в първенството вече не му харесват. Според Жак Вилньов възрастта вече не е пречка, ако един пилот иска да продължи да кара. Световният шампион за 1997 г. обясни в интервю за planetf1.com, че въпросът е в това колко всеки отделен човек иска дадено нещо.
„Няма изненада в това, че договорът се случи. Нормално е да се водят разговори за различни неща. Затова се подписват договори. Ако беше просто, нямаше да се занимават. Люис още е по-млад от Алонсо! Възрастта не му личи, също като при Фернандо“, коментира Вилньов.
„Въпросът е колко иска някой определено нещо. Какво желание има да натиска, да гони лимита, колко се наслаждава на мечтата, която е имал като малко дете и си е фантазирал да е автомобилен състезател. Ако блянът е изчезнал, тогава ставаш по-бавен. Не е заради възрастта. В модерната ера всички се хранят и тренират по-добре. Това според мен измести толкова границите“, каза още канадецът
„Карането се променя, защото с опита идват по-добрите предвиждания. Опитът компенсира много повече, отколкото каквато и загуба на време за тур да има от възрастта.“
Според Вилньов амбицията на Хамилтън и Мерцедес да настигнат Ред Бул и отново да се борят за титлите във Формула 1 не е безсмислена.
„Никой не се отказа, когато Мерцедес бе толкова напред преди време. Ред Бул може да стигне до момент, когато вече не може да развива колата си, защото са стигнали предела, а Мерцедес да открие нещо. Битката никога не спира, дори без промени в правилата“, добави Вилньов.
Ready to roll for Saturday at the #ItalianGP. 👊 pic.twitter.com/ynEk5qNxVJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 2, 2023