Люис Хамилтън завърши втори в Гран при на Лас Вегас, след като стартира от 10-то място на стартовата решетка и заяви, че е пропилял шанса си за победа с лошото представяне в квалификацията. Седемкратният световен шампион обаче отбеляза, че се радва за отбора си Мерцедес, който записа двойна победа в Лас Вегас. В края на сезон 2024 Хамилтън напуска екипа от Бракли, за да отиде във Ферари. Това бе тема на практика през целия сезон, а с наближаване финала на първенството се обсъжда още повече.
„Хамилтън все още е способен да прави всичко, което можеше и преди. В това няма съмнение. Само защото не върви особено с Мерцедес в момента, това не означава, че е изгубил таланта си. Сърцето и главата му вероятно вече са другаде!“, посочи Жак Вилньов
„Той бе наясно, че няма да е в състояние да спечели шампионата тази година с Мерцедес. Може би едно-две състезания, но не и титлата. Защо тогава да влага цялата си енергия в изграждането на кола и екип за някого другиго? В момента просто си довършва договора“, продължи Вилньов.
„Следващата стъпка към това да стане най-великият пилот в историята би била успех с Ферари. Да спечели отново с Мерцедес не би имало никакъв смисъл. Но да спечели с Ферари? Няма нищо по-голямо в света спрямо всичко, което вече е постигнал. Когато подписа, всичко, което можеше да види бе накъде отива Мерцедес. Така че беше време да се мести. Понякога това се прави заради предчувствие – скачаш и се надяваш другият „кораб“ да е по-добър. Понякога излизаш герой, както се случи със самия Хамилтън, когато отиде в Мерцедес, а хората се питаха: „Какво прави? Луд ли е?“ Излезе, че е било добро решение“, допълни световният шампион за 1997 г.
„Когато Люис подписа с Ферари, още нищо не беше ясно. Самият екип на Ферари в момента е различен от онзи тим в началото на годината. Но това, което трябва да разберете е, че през цялото време става дума за Ферари. Това е най-голямото име в моторспорт индустрията, а Люис е същото при пилотите.“
„Така че двете просто се свързват. Вижте къде излетяха акциите на Ферари (при обявяването привличането на Хамилтън). Ако успее да спечели с Ферари, завинаги ще е непобедим. Дори и да не го стори, пак притежава всички рекорди. Но така или иначе си струва риска да опита“, каза още Вилньов.
Самият Хамилтън коментира през уикенда в Лас Вегас настоящата си мотивация и работата си с Мерцедес до края на сезона. Поводът бе реплика на Тото Волф от нова книга за тима от Бракли, за която шефът на отбора обясняваше впоследствие какво точно искал да каже.
„Аз говорих с Тото по-рано. Не бях видял нищо в новините. Разбрах чак тук (в Лас Вегас), а и подобни неща нямат особено значение за мен. Мисля, че той е обяснил гледната си точка. Тото ми бе огромна подкрепа през годините, в това няма никакво съмнение. Честно казано, в момента се чувствам в максимално добра форма. Особено добра като се има предвид колко лоши бяха предходните надпревари. Това говори достатъчно“, заяви Хамилтън.
„Отдавна съм в спорта. За мен са говорили какво ли не. Имало е безброй микро агресии, но не и от страна на шефа ми. И нищо не може да ме сломи. Още съм тук, още се боря и ще продължа да натискам. Още обичам екипа, въпреки че си тръгвам. Искам да дам най-доброто от себе си в оставащите надпревари“, добави седемкратният световен шампион.
Фредерик Васьор уточни по време на уикенда в Лас Вегас пък, че от Ферари дори не са питали Мерцедес дали ще пусне Хамилтън преди края на годината.
„Те си имат договор. Дори не съм питал Тото. Има контракт, който е необходимо да се уважи. И това, че ние правим нещо за Карлос [Сайнц], не означава, че останалите трябва да вършат същото“, заяви Васьор
Ръководителят на Ферари имаше предвид, че от Скудерията пуснаха Сайнц да кара за Уилямс в теста след края на сезона. Волф потвърди, че от Маранело не са питали Мерцедес дали ще пусне Хамилтън. Австриецът коментира също така време, през което отборът от Бракли работи с английския пилот.
„Формула 1 е най-конкурентната моторспорт дисциплина в света. Ние бяхме благословени и имахме късмет да спечелим осем поредни шампионски титли. Това не бе правено преди в който и да е спорт. А Люис взе седем корони (през кариерата си). От това няма как да се направи извод, че ще печелиш постоянно, както и че ще си претендент всяка година. Не се случва така“, посочи Волф.
„Правилата бяха променени два пъти, а запазихме нивото си на представяне и продължихме да печелим шампионати. Чак при промяната за 2022 г. не се справихме. От тогава досега не успяваме да постигнем стабилност в поведението на колата и да дадем на пилотите си болид с предсказуемо представяне, с достатъчно аеропритискане, който не подскача, с приемливо отстояние от пистата и нормално управление на гумите, които да не са твърде студени или да прегряват. Така се развива спортът“, продължи Волф.
„Не знам къде прочетох или чух как попитали един баскетболист дали сезонът му е бил провал. Той отговорил: „Майкъл Джордан игра в НБА 10 или 12 сезона и спечели четири от тях. Това означава ли, че цялото нещо е било провал? Останалите шест лоши ли са били?““
„Ние сме заедно с Люис от 12 години в този шампионат. Спечелихме в 8 от тях. Останалите провал ли са? Преди две години бяхме трети, миналия сезон – втори, а дори не спечелихме състезание. Тази година имаме три победи (четири след Лас Вегас – б.р.). Така че не всичко е провал. Този период бе доста добър и за Мерцедес, и за Люис. Ще се опитаме да сме още по-добри. Ежедневно се стараем да си вършим работата по-добре. Всеки ден, всеки уикенд. Същото ще е и догодина, и при следващата голяма промяна през 2026 г.“, обясни още Волф.
View this post on Instagram