Високите температури на пистата Пол Рикар в дните на Гран при на Франция може да доведат до по-високо ниво на износване на гумите на Пирели в състезанието. А това може да направи изпълнението на очакваната стратегия с един питстоп по-трудно.
Настилката на трасето в южната част на Франция не е абразивна, което няма да товари много гумите, но от друга страна окачваните температури от 30 градуса на въздуха и близо 50 на асфалта и наличието на няколко бързи завоя, като десния Signes, който ще се минава с над 300 км/ч, може да доведе до по-голямо износване от очакваното.
Най-логичната стратегия изглежда стартиране с гумите ултрасофт и след около 20 обиколки преминаване към суперсофт, с които да бъдат завършени всички 53 тура. При по-голяма деградация е възможно пилотите да изберат софт за втората си серия от обиколки.
За това състезание, както беше и в Испания, гумите ще имат 0.4 мм по-малка дебелина на повърхностния слой. Намаляването води до по-малка контактна площ на гумата и по-лесното й загряване, без да се образуват мехури.
„Пол Рикар е изцяло нова писта за всички, но имаме идея какво да очакваме от тестовете, които правим на това трасе, каза спортният директор на Пирели Марио Изола. – Очакваме високо ниво на сцепление и ниско износване, подобно на това в Барселона. Но възможните високи температури може да увеличат термалното износване.“
По правилник пилотите трябва да запазят един комплект ултрасофт за 3-ата част на квалификацията, а за състезанието да заделят по един чифт суперсофт и софт като само единият е задължителен за използване.
Минималното задължително налягане на гумите, постановено от Пирели, е 22.5 psi за предните и 21.0 за задните. Максималният разрешен кембър на предните гуми е -3.50 градуса, а на задните -2.00 градуса.
Историята на пистата Пол Рикар и нейния създател четете в новия брой 216 на списание ClubS1