Начало Избрани Волф: Колата за 2023 г. ще бъде пълна с изненади

Волф: Колата за 2023 г. ще бъде пълна с изненади

3050
0
Тото Волф, Мерцедес
Тото Волф, снимка Венелин Николов

Тото Волф разкри, че колата на Мерцедес за 2023 г. няма да бъде коренно различна на външен вид в сравнение с тази от миналата кампания. Австриецът все пак каза, че новият болид ще бъде „пълен с изненади.“

Мерцедес наложи доминацията си от началото на турбо-хибридната ера през 2014 г. Оттогава екипът от Бракли спечели седем титли при пилотите и осем при конструкторите. Миналата година Мерцедес изпитваше огромни затруднения при въвеждането на новите технически разпоредби. Германският производител заложи на радикална концепция на своя болид W13, която се оказа погрешна. Тимът също така бе сериозно засегнат от подскачането през по-голямата част от изминалата кампания.

Мерцедес бе близо да приключи сезон 2022 без нито една победа. В крайна сметка Джордж Ръсел спечели старта в Сао Пауло и прекъсна негативната серия на Сребърните стрели. Успехът на тима бе двоен тъй като Люис Хамилтън завърши зад своя сънародник и съотборник.

Сега всички в Мерцедес работят усилено по новия автомобил. Той ще носи името W14. Целта на тима от Бракли е да отстрани всички свои недостатъци и да се върне в борбата за победи и шампионати. Волф разкри, че болидът за сезон 2023 ще има известна прилика с W13, но ще бъде „пълен с изненади.“

„Последният път, когато го видях, си помислих: „О, това изглежда по същия начин [като W13].“ Надявам се все пак това да не е същия автомобил“, сподели Волф.

„Аз съм почти като вас когато влизам в аеродинамичния тунел. Според мен W14 изглежда като миналогодишния автомобил. Въпреки това инженерите ми казват, че всъщност той е различен най-вече в долната си част.“

„Колата за 2023 г. ще бъде пълна с изненади. Тук става въпрос както за въздушния поток, така и за разпределението на теглото и аерокартата.“

Волф разкри, че промените, въведени през миналия сезон не са били толкова лесно забележими външно.

„Автомобилът ни се промени основно в средата на годината. Променихме концепцията, но всъщност по шасито не се виждаха толкова големи изменения“, каза шефът на Мерцедес.

Освен естетиката на автомобила Волф заяви, че всички в Мерцедес се фокусират върху разработването на по-конкурентоспособна машина. Тя трябва да бъде и по-удобна за Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Двамата британци искат да се върнат в играта след като изкараха по-голямата част от миналата година зад Ред Бул и Ферари. В един момент Сребърните стрели дори се бореха с тимове от средата на колоната.

„Сега разбираме много по-добре какви бяха проблемите ни през 2022 г. В началото на миналия сезон постоянно търсихме какво ни прави толкова бавни и дори размествахме някои пластове. След това откривахме още въпроси и още проблеми. В крайна сметка смятам, че стигнахме до момента, в който разбираме доста добре защо колата не се представяше на нужното ниво“, обясни шефът на Мерцедес.

„Корелацията поне е налице за някои писти, така че всичко е в дребните детайли. Те са свързани с това как можем да накараме автомобила да работи аеродинамично и как можем да подобрим возенето и да го направим по-приятен за каране. Ако успеем да решим това през зимата, поне ще можем да предоставим стабилна платформа на пилотите. Оттам ще можем да я развиваме с напредването на следващата кампания“, добави Тото Волф.