Тото Волф също коментира събитията от Мексико Сити. Шефът на Мерцедес е на мнение, че пилотите няма да правят прекалено рисковани маневри след наказанията, които Макс Верстапен получи в последната надпревара.
Верстапен привлече вниманието към себе си по време на Гран при на Мексико. Състезателят на Ред Бул направи няколко рисковани маневри в битката срещу Ландо Норис. В резултат на това му бяха наложени две наказания по 10 секунди. Това коства на Верстапен възможността да се бори за подиума и го остави шести при развяването на карирания флаг
Темата с наказанията беше повдигната след Гран при на САЩ. Тогава Верстапен отново се бореше с Норис. Двамата излязоха извън трасето в края на надпреварата. Случката беше разследвана от стюардите, които решиха да санкционират британеца. По-рано в състезанието Верстапен направи подобна маневра срещу друг съперник, но се отърва без наказание.
От Макларън бяха много критични към карането на Верстапен в последните два старта. Джордж Ръсел пък призова за промени в правилата. Според британеца, 19 от 20 пилоти на решетката са „съгласни какви трябва да са промените.“ Ръсел водеше оспорвана битка с Люис Хамилтън в неделя, която в крайна сметка загуби.
Непостоянството при налагане на наказание породи редица спорове. Затова ФИА планира да направи ревизия на някои от правилата, която ще влезе официално в сила по време на Гран при на Катар.
Тото Волф коментира темата за безразсъдното каране на Верстапен в Мексико. Австриецът е на мнение, че пилотите едва ли ще посмеят да правят подобни маневри в бъдеще, ако получават сурови наказания.
„Един пилот винаги ще натиска до краен предел. Когато правилата – или тълкуването на правилата – позволяват определен начин на каране, пилот като Макс винаги ще се възползва от това“, сподели Волф.
„Смятам, че сега има ново тълкуване и изпълнение на тези правила. Според мен това ще промени начина, по който всички ще се състезават в бъдеще. Вече няма да виждате такива неща.“
Според Волф трябва да се гарантира, че пилотите оставят достатъчно място за своите конкуренти по време на битка. Австриецът е на мнение, че това е решаващо значение за насърчаване на честни и вълнуващи състезания в бъдеще
„Винаги казвам, че пилотите знаят точно какво се случва. Знаеш, че когато някой натисне спирачката твърде късно те завлича в завоя и те избутва широко. Още от първите дни в картинга знаеш, че няма да оцелееш от външната страна, ако не си по-напред. Затова мисля, че правилата са доста ясни и пилотите знаят това нещо.“
„Всеки се опитва да натисне възможно повече. Ако ти се размине, тогава има нова граница. Това е се промени ли? Абсолютно. Сега има прецедент. Помня, че имаше и други пилоти, които отнесоха наказания в последното състезание.“
„Отсега нататък трябва да оставяте място от външната страна на завоя, ако някоя кола е до вас. Късно спиране и изкарване на другия автомобил от пистата, като същевременно се кара извън нея… мисля, че това вече не е на дневен ред. Това не е позволено и не е добре за състезанията“, заключи Тото Волф.
Adios Mexico 👋 See you next year for another #F1ESTA ❤️ pic.twitter.com/eSVYTUI35x
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 28, 2024