Начало Избрани Волф: Присъединяването на Порше би било от полза за Формула 1

Волф: Присъединяването на Порше би било от полза за Формула 1

996
0
Тото Волф, Мерцедес
Тото Волф, снимка Венелин Николов

Тото Волф все още иска да види Порше във Формула 1. Шефът на Мерцедес продължава да се надява германският производител отново да бъде част от стартовата решетка на F1, заедно с огромната си маркетингова мощ.

Порше има интереса история във Формула 1. Германският производител дебютира в световния шампионат в края на 50-те години на 20-ти век. След като участва в отделни състезания, марката от Щутгарт участва с пълна програма в началото на 60-те години.

Порше записва единствената си победа като самостоятелен конструктори в Гран при на Франция 1962. Тогава Дан Гърни триумфира на бившата писта край град Руан. В края на същата година германците оттеглят заводската си програма. След това различни частни отбори използват болидите на марката. Последното участие на Порше 718 е в Гран при на Германия 1964 с Карел Годин дьо Бофор. Нидерландският благородник катастрофира тежко на пистата Нюрбургринг-Нордшлайфе и умира няколко часа по-късно в болница в Кьолн.

После Порше се връща в F1 като доставчик на двигатели за Макларън от 1983 до 1987-ма, като моторите на компанията са ребрандирани под името TAG. След това германският производител си партнира с посредствения отбор на Footwork Grand Prix през първата половина на сезон 1991.

През последните години упорито се говореше за ново завръщане на Порше в най-високото ниво на моторните спортове. Германската компания получи зелена светлина от Фолксваген Груп заедно с Ауди.

Въпреки всички очаквания за партньорство между Ред Бул и Порше от сезон 2026, двете страни наскоро прекратиха преговорите помежду си. Причината за това е отказът на австрийците да продадат половина от Ред Бул Рейсинг на германския производител.

Междувременно в края на август Ауди обяви, че влиза в F1 през 2026 г. Най-вероятно марката от Инголщат е закупила Заубер Моторспорт. Швейцарската компания е мажоритарен собственик в тима на Алфа Ромео.

Докато Ауди вече потвърди ангажимента си във Формула 1, Волф се надява, че Порше в крайна сметка също ще се присъедини към спорта.

„Всяка голяма корпорация, особено автомобилните компании, не само купува състезателен отбор и инвестира големи суми в управлението му. Също така тя инвестира още повече в маркетинга“, обясни Волф.

„Всички ще спечелим, ако толкова известна марка като Порше вложи маркетинговите си средства във Формула 1.“

„Това е най-важната част. Не става въпрос само за това да имате екип и да го управлявате. Освен това трябва да помислите и за големи реклами и кампании на всички пазари, за да популяризирате марката. Ето защо е важно в F1 да има толкова големи производители.“

След като стопира преговорите с Ред Бул, Порше отново се намира в изходна позиция по отношение на влизането си в F1. Марката все още може да влезе в спорта като производител на двигатели от сезон 2026. Условието е да уведоми ФИА за намерението си до 15 октомври тази година.

Порше може да си партнира с друг действащ отбор или да създаде свой собствен екип и да поиска място на стартовата решетка от 2026 г. като самостоятелен конструктор. До момента ръководството и по-голямата част от останалите тимове са против идването на Андрети Аутоспорт.

Волф продължава да се надява Порше да се появи на стартовата решетка в F1 в някакъв момент.

„Не мисля, че трябва да се запишете до 15 октомври, ако искате да се присъедините малко по-късно. Присъединяването на Порше би било от полза за Формула 1. Те просто трябва да разберат дали има друг интересен проект. Освен това могат да купят някой от съществуващите отбори.“

„Може би това ще стане през 2027 или 28 г. Лично аз вярвам, че такъв производител ще би бил чудесно допълнение към стартовата решетка в F1“, допълни Тото Волф.

Междувременно Порше тества новия си хиперавтмобил 963 LMDh на пистата Дайтона. Германският производител ще се бори за титлите в WEC и IMSA от сезон 2023.