Сагата с огъващите се задни крила продължи и през първия ден от уикенда за Гран при на Азербайджан. Тото Волф заяви, че първо ще прегледа информацията от днешните и утрешните сесии. След това ще решава дали от Мерцедес ще подадат протест срещу Ред Бул.
„Ще прегледаме данните от крилата от днешните и утрешната тренировки. Сега ще следим движението и посредством стикерите. Ако забележим, че са твърде гъвкави, определено ще предприемем действия, но понастоящем е твърде рано за това.“
„От Ред Бул твърдят, че предното ни крило се огъва? Дайте всички да подадем протести и да видим какво ще стане! Макс [Верстапен] е съвършено прав в твърдението си, че се стараем да ги лишим от предимство в скоростта, но те правят абсолютно същото спрямо нас“, заяви Волф
„Но повтарям, да видим първо данните и снимките. Винаги сме казвали, че смятаме правилата за едни и същи и разбираеми за всички. Ще видим. Сега е рано да се казва каквото и да е.“
Волф не е единственият недоволен в падока – шефът на Макларън Андреас Зайдл също каза, че ако този уикенд има огъване на задни крила като в Барселона, то трябва да се вземат мерки.
„Все още не знам какви точно ще са тези действия. Важно е ФИА да проследи как се стига до огъването. Ако конструкцията е създадена с очевидната цел да премине теста, а по време на движение да има извиване, то това е нарушение на 3.8.“
„В момента не искам да обсъждам протест. По принцип няма смисъл да правиш нещо преди състезание, защото едно задно крило може да се смени в събота сутринта. Така че за петък подобни действия са безсмислени“, допълни Зайдл.
Хелмут Марко също не пропусна да направи коментар.
„Въоръжени сме“, заяви съветникът на Ред Бул. „Колата ни премина тестовете на ФИА, правилата бяха променени впоследствие. И те влизат в сила след две седмици на Льо Кастеле. Ако господин Волф иска това да се случи по-рано, това си е само негово желание. Доколкото ни е известно, ФИА взима тези решения.“
И Кристиан Хорнер се включи в спора.
„Като говорим за единия край на колата, да обърнем внимание и на другия. Не може да разглеждаш нещата едно по едно и да казваш: „Искам правилата да се прилагат само за този елемент“. Внимавай какво си пожелаваш.“
„При това предно крило на тяхната кола, на мястото на Тото щях да си затварям устата“, заяви шефът на Ред Бул в Гран при.
В анализ на Антъни Дейвидсън по Скай Спортс F1 пък бе показано, че задното крило на Мерцедес в конфигурацията му за днешните тренировки се огъва по подобен начин на това на Ред Бул.
Footage from Sky F1 shows Mercedes rear wing also flexing slightly on straights and returning to normal height under braking. Here’s a comparison pic.twitter.com/RTQlrDoUgI
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) June 4, 2021
Изпълнителният директор на Алпин Марчин Будковски заяви от своя страна, че не очаква протести по време на уикенда в Азербайджан
„Трябва да подчертая две неща. Крилата на автомобила на Алпин изцяло съответстват на регламента. ФИА има пълното право да въведе по-сериозни тестове за проверка на крилата или който и да е друг елемент по болида. Това е съвършено нормално, част от работата е и ни устройва. Разработваме крилата си така, че да отговарят на правилата, но същевременно да са максимално леки – особено задните. За следващия старт трябва да ги променим, но честно казано, мисля, че това важи за повечето отбори.“
„Бих бил много изненадан, ако тук има протести, защото новите изисквания влизат в сила за френския кръг. От федерацията дадоха на отборите известно време, за да внесат необходимите изменения в конструкцията на крилата. Всички отбори се опитват да използват характеристиките им за повишаване на скоростта. В действителност обаче е невъзможно да се предотврати някакво отклонение при високо темпо и максимално натоварване“, обясни Будковски.