Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Според нашите изчисления Астън Мартин може да е втори, Ред Бул:...

Волф: Според нашите изчисления Астън Мартин може да е втори, Ред Бул: Дали Мерцедес не крие нещо?

6950
0
Фернандо Алонсо, Астън Мартин
Фернандо Алонсо; снимка: Пирели

Представянето на Астън Мартин по време на предсезонния тест на отборите от Формула 1 привлече сериозно внимание. От самия отбор се въздържаха от някакви конкретни прогнози, но това не пречи на останалите екипи да споделят своите. Инженери от Мерцедес например са коментирали пред Ауто Мотор унд Шпорт, че според техните наблюдения AMR23 има в завоите почти толкова силно представяне, колкото и Ред Бул.

„Според нашите изчисления Астън Мартин може да се окаже и на второ място (в разпределението на силите)“, е цитиран шефът на Мерцедес Тото Волф

Същевременно Волф призна, че в F1 W14 има напредък спрямо F1 W13 – подскачането е изчезнало, но не всички проблеми са изчистени. Автомобилът бил балансиран в някои криви, а в други не. Балансът се променял и обиколка за обиколка. За сметка на това темпото на Астън Мартин е особено убедително в дълги серии според наблюденията на инженерите от Бракли, а и не само според тях. В анализа си след предсезонния тест бившият технически директор на Ягуар и Джордан Гари Андерсън поставя Мерцедес зад Астън Мартин като скорост, съдейки по показаното в тренировките.

„Луд ли съм да поставям могъщия Мерцедес зад Астън Мартин? Може би, но там е му мястото, когато приложа същата философия при анализа на представянето, която използвам и за всички останали“, написа Андерсън.

„На пистата колата не изглеждаше толкова стабилна и постоянна, колкото им се иска на пилотите. Освен това през втория ден Мерцедес дълго търсеше причината за загубата на предно аеропритискане. Ако екипът се губи толкова лесно в едва втория ден тренировки, то това означава, че колата още е на ръба. И може би търси постоянството, за което вече споменах.“

„Големите въпроси по отношение на Мерцедес. От тима твърдят, че вече имат сериозно променена конструкция в развойна фаза. Защо започват с този пакет, ако са наясно, че имат нещо по-добро? И как ще изглежда ревизираният дизайн? Дали Мерцедес ще преглътне гордостта си и визуално ще промени болида си към нещо, което ще се доближава повече до водещите в момента коли?“

Според изчисленията Ред Бул е на 0,2-0,4 сек пред Ферари и на поне 0,6 сек пред Мерцедес в една бърза обиколка. Разликата в дълга серия е дори по-голяма. На този фон е логично, че в Ред Бул цари спокойствие по отношение на новия RB19. Макс Верстапен каза, че болидът е очевидно подобрение в сравнение с RB18. Според Хелмут Марко Серхио Перес износвал малко повече задните гуми.

„Макс обаче е достигнал нивото на [Люис] Хамилтън по отношение на умението да управлява гумите. Направил е още една стъпка напред“, каза австриецът.

Самият RB19 е най-ниско свален, твърдят още от Мерцедес.

„Те са поне 10 мм надолу спрямо всички останали. Ние ако свалим колата толкова ниско, подът ще се потроши“, е цитиран неназован инженер от екипа от Бракли

Волф допълва, че новия Ред Бул „спира по-късно, ускорява значително по-рано и печели много време с по-добро сцепление. Ако ние подходим към крива по този начин, дори не уцелваме връхната ѝ точка.“

Увереността на Ред Бул обаче е в собствените сили на отбора. По отношение на съперниците от тима от Милтън Кийнс не се наемат да правят прогнози.

„Много е трудно да се каже. Изглежда като че ли от Ферари са бързи. Темпото на Мерцедес е по-трудно да бъде преценено в момента. Дали не крият нещо? Ще видим“, коментира шефът на екипа Кристиан Хорнер.

„По отношение на Астън Мартин мисля, че са направили голяма крачка напред. Изглежда концепцията им се е развила и като че ли не са твърде назад. Изглеждат наистина конкурентоспособни, особено в ръцете на Фернандо [Алонсо]“, допълни Хорнер.

От самия тим на Астън Мартин са категорични, че от теста трудно може да се предвиди какво ще е представянето в състезанията.

„Миналата година бяхме четвърти, четвърти и десети в изпитанията. Сега вървяхме по подобен начин в подреждането. Тогава в първия състезателен уикенд бяхме вън от Q1. Това трябва да ви говори каква индикация са тези тестове“, посочи шефът на тима Майк Крак

„Ние трябва да следваме собствените си цели. А те са да направим стъпка напред по отношение на представянето си. Тези приказки от типа на „еди кой си е много добър“ са малко като училищни клюки. Трябва да останем здраво стъпили на земята. Очакванията ни винаги са високи. На този етап от годината всички искат да се справят добре. Реалисти сме“, допълни той.