Тото Волф отново коментира представянето на Мерцедес в последните няколко старта. Австриецът заяви, че неговият отбор трябва да се „стегне и да направи още крачки напред“, а не да продължи да живее с някои „ярки моменти“ по време на състезателните уикенди.
Мерцедес направи добро впечатление по време на уикенда в Китай. Германският производител се нареди на първа редица за спринтовия старт благодарение на Люис Хамилтън. Британецът даде второ време в спринтовата квалификация, която се проведе при променливи метеорологични условия
Хамилтън опита да спечели спринта в Шанхай. Седемкратният световен шампион водеше в първите няколко обиколки от кратката надпревара. В крайна сметка обаче той беше изпреварен от Макс Верстапен и финишира втори. Въпреки това от Мерцедес бяха доволни от резултата и имаха по-сериозни очаквания за остатъка от уикенда.
Мерцедес изживя едно трудно състезание в Китай. Отборът от Бракли отново изоставаше сериозно от Ред Бул, както и от Ферари и Макларън. Хамилтън финишира девети, след като потегли от дъното на колоната, докато Джордж Ръсел остана шести. По този начин тимът продължи да изостава спрямо преките си съперници от Маранело и Уокинг.
За момента не забелязва тенденция към подобряване на представянето на Мерцедес, въпреки усилията, които полагат инженерите. Според Волф смята, че отборът трябва да направи сериозна крачка напред, а не да мисли, че проблясъците на надежда са реалността, в която се намира.
„Изобщо не съм доволен. Може би малък акцент бе второто място в спринтовата надпревара. Но като цяло представянето не бе такова, каквото очаквахме“, сподели Волф.
„Трябва да се стегнем и да направим още крачки напред. Можем да продължим да си казваме, че през уикенда имаше някои ярки моменти. В крайна сметка обаче отново изоставаме прекалено много в състезанията.“
Шефът на Мерцедес потвърди, че екипът ще донесе някои подобрения в Маями в опит да намали разликата спрямо Ферари и Макларън.
„Ще донесем малко нещо в Маями, където се надявам да очакваме нещо повече. Но в Китай бяхме точно Ферари-тата и зад [Ландо] Норис. Просто представянето ни не е достатъчно добро“, добави шефът на Мерцедес.
Мерцедес започна годината с голяма доза оптимизъм заради напредъка, постигнат с f1 W15. Първоначалното заключение беше, че автомобилът има сериозни слабости във високоскоростните завои. С напредването на сезона отборът от Бракли откри повече усложнения в автомобила. Това прави още по-трудно намирането на правилните настройки.
Волф също така призна, че в Мерцедес са направили крачка напред по отношения на представянето във високоскоростните завои. От друга страна, този напредък е бил за сметка на темпото на F1 W15 в други завои
„Aбсолютно постигнахме това, è във високите скорости бяхме доста конкурентни, подобно на S-образните завои в Сузука. Това беше коренно различно в сравнение с това, което имахме преди“, каза Волф.
„Пилотите говореха за F1 W15 като за най-добрия автомобил, който са имали през последните две години и половина. Честно казано тогава наистина не се представихме в нискоскоростните завои“, продължи Волф. „Печелиш половин секунда завоите с висока скорост, но губиш половин секунда в тези с ниска скорост и уравнението се връща към нулата. Това е нещо, което трябва да подобрим.“
„Ние сме отвъд точката на разбиране сме. Сега просто трябва да се подобрим. Разполагаме с всички факти на масата. Знаем какво коригирахме, за да решим проблема с представянето във високоскоростните завои. Знаем къде беше автомобилът преди, за да бъде бърз в бавните криви. Сега просто трябва да сглобим автомобил, който да прави и двете неща“, каза още шефът на Мерцедес.
Волф също така смята, че отборът му може би е бил поласкан от това, че Макларън и Ферари са имали свои собствени проблеми, с които са се борили.
„Предимството, което имахме миналата година, беше, че Макларън не се състезаваше с нас през първата половина на сезона. Затова те не ни бяха конкуренти“, каза Волф.
„Ферари също не бяха толкова бързи и на няколко пъти допускана грешки. Затова бяхме претендент за подиума и се намирахме най-близо до Ред Бул.“
„Сега тези отбори вдигнаха нивата си на представяне. Това е относителна игра. Изведнъж това, което беше достатъчно за трето място миналата година, сега е [достатъчно] само за шесто място. Ето защо ни е по-трудно.“
„Автомобилът е толкова труден, колкото е бил и в миналото. Джордж [Ръсел] каза в събота, че това е най-сложният квалификационен автомобил, който е имал досега. В известен смисъл, симптомите са същите“, завърши шефът на Мерцедес.
В момента Мерцедес заема четвъртото място при конструкторите. Германският производител изостава все повече от Ферари и Макларън. В същото време екипът успя да увеличи малко преднина си спрямо Астън Мартин.
Our first laps leading the pack in 2024. Small steps on our journey to the front 💪 pic.twitter.com/G0kXSCkkff
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 23, 2024