Начало Избрани Волф: Всички отбори подкрепят идеята за състезание за новобранци

Волф: Всички отбори подкрепят идеята за състезание за новобранци

2579
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка: Спас Генев

Тото Волф коментира идеята за състезание за новобранци след края на сезона. Австриецът се изказа в подкрепа на предложението на Стефано Доменикали и призна, че и всички останали колеги също изразиха одобрението си. Фредерик Васьор също подкрепи тази идея.

В края на миналия месец се появи идеята за провеждане на състезание за новобранци. Планът е то да се проведе след края на тестовете в Абу Даби. Такова състезание има за цел да предостави на млади състезатели възможност да покажат своя потенциал и да натрупат опит зад волана на болиди от F1

В настоящата ера на F1 има много малко възможности за тестове. Отборите имат право на 200 км пробег в така наречените „снимачни дни“. Освен това автомобилите се използват и в тестовете на прототипни гуми на Пирели.

По-рано тази година имаше идея за участия с уайлдкард. Тя обаче беше отхвърлена поради невъзможността за използване на трети автомобил в даден рейс уикенд. Освен това беше сметнато за нелогично настоящите титулярни състезатели да отстъпят мястото си на такива без опит в спорта.

Очаква се идеята за състезание за новобранци да бъде обсъдена на следващото заседание на Комисията за F1. Ако получи достатъчно одобрение, шансовете за провеждане на такъв експеримент се увеличават. Но от друга страна, има още пречки, с които трябва да се справят от ФИА и F1.

Волф се изказа в подкрепа на провеждането на състезание за млади пилоти. Шефът на Мерцедес подчерта, че основният мотив за тази идея е да се даде повече време на пистата на новобранци, без да се пречи на шампионата на F1.

„Всички отбори подкрепят идеята за състезание за новобранци. Обсъдихме го в Комисията на F1 и мисля, че сме склонни да дадем повече възможности на такива пилоти“, обясни Волф пред RaceFans.

„Напрежението е в това, че ако предоставиш автомобил в състезателен уикенд. това може да повлияе на представянето на титулярните пилоти. Ако им дадете да се състезават в редовен уикенд, това може да повлияе на резултата от състезанието. Такова нещо може да бъде доста вредно, ако се борите за шампионата например“, добави шефът на Мерцедес.

Волф посочи, че организирането на състезание след финала ще позволи на младите пилоти да натискат повече и да не пречат на битката за шампионата.

„Не намерихме друг начин да им позволим да преминат през цялата тази последователност на един състезателен уикенд, да натискат автомобила и да могат да правят сравнения“, обясни Волф.

„Няма да е лошо да имат един състезателен ден в Абу Даби. Всички ще бъдат с едно и също ниво на горивото и с едни и същи гуми. Ще бъде интересно да видим как се справят със съответните автомобили. В същото време сезонът ще е приключил.“

Идеята за състезание за новобранци ще създаде сериозни трудности за екипите, особено от логистична и финансова гледна точка

„Това ще бъде  допълнително натоварване за отборите, защото ще им предстои още един ден работа. Но ние сме в развлекателната индустрия. Това е най-добрата идея, която сме измислили досега, за да даден на тези пилоти повече време за каране.“

Волф добави, че предложението е било посрещнато с единодушно одобрение в Комисията на F1, където всеки ръководител на тим има право на глас.

„Нямаше човек в стаята, който да не подкрепи идеята. Всички имаме едни и същи цели. Искаме да им дадем повече експозиция, искаме да им дадем време за работа и стигнахме дотук“, завърши Тото Волф.

Фредерик Васьор също приветства идеята. Ръководител на Ферари се съгласи, че в момента възможностите за млади пилоти да карат по време на състезателните уикенди са доста ограничени.

Според действащите правила на F1 отборите са задължени да пускат пилоти, записали максимум два старта в поне две тренировъчни сесии на сезон. Васьор обаче смята, че това е крайно недостатъчно.

„Смятахме да им дадем възможност да направят повече [първи тренировки]. Но някои от тях вече изкараха 14 [кръга] в F2“, каза Васьор.

„Освен това имаме спринтови състезания, в които не можеш да използваш новак в FP1. Освен това на някои писти не е лесно да се случи това. Никога няма направим подобно нещо в Сингапур, Монако или Баку.“

„Това означава, че в края на краищата нямаме толкова много възможности да им позволим да тестват автомобила в реални условия и извън системата за тестване на предишни автомобили. Мисля, че тази възможност може да бъде добра, ако им дадем и пълен уикенд със свободна тренировка, квалификация и старт. Със сигурност не е лесно да се организира и т.н., но лично аз подкрепям това“, добави ръководителят на Ферари.