Volkswagen разширява моделната си гама с един напълно нов кросоувър от компактния клас: T-Roc. С изключително богати възможности за индивидуализация на авангардния дизайн и широкия спектър ефективни двигатели, най-модерни асистиращи системи на борда, иновативно дигитализиран и перфектно свързан, T-Roc лансира впечатляваща концепция и носи свеж полъх в класа на компактните SUV модели. Компактен на размери отвън и със забележителна функционалност отвътре (петместна конфигурация с 445 литра товарен обем), този многофункционален модел се предлага по избор с предно или двойно предаване (версиите с двойно предаване серийно се комбинират с бутон за избор на различни режими на работа 4MOTION Active Control).
T-Roc се чувства еднакво добре както в урбанистичния свят, така и на дълги пътешествия. T-Roc принадлежи към сегмента на моделите с начална цена до 20 000 евро (отнася се за германския пазар) и влиза на пазара в България от ноември 2017 г. „T-Roc поставя нови мащаби в непрекъснато разрастващия се SUV-сегмент“, казва д-р Херберт Дийс. Председателят на управителния съвет на марката Volkswagen продължава: „Със своята функционалност, динамика и технология T-Roc съчетава в себе си всички главни качества, които трябва да притежава един Volkswagen. Благодарение на него нашата SUV-офанзива набира още по-голяма скорост.“ Началото на разширяването на SUV-спектъра на марката беше поставено през 2016 г. с дебюта на второто поколение на Tiguan.
През 2017 година беше представен и разработеният специално за американския пазар модел Atlas. Почти едновременно с него стартира и Teramont – напасната специално към нуждите на китайския пазар версия на Atlas. В момента на пазара стъпва Tiguan Allspace – удължена модификация на Tiguan с до седем места в интериора. В края на настоящата година се очаква още един крайъгълен камък за SUV-офанзивата на Volkswagen: премиерата на следващото поколение на Touareg. В противоположния край на широкия SUV-спектър на марката – под T-Roc – Volkswagen предвижда допълнително разширяване на гамата чрез очаквания скоро малък модел T-Cross. В рамките на SUV-офанзивата на Volkswagen ще се включи и един модел с нулево ниво на локалните вредни емисии: I.D. CROZZ – първият изцяло електрически SUV от Volkswagen. Volkswagen показа своя Zero Emission Vehicle с двойно задвижване на изложението IAA във Франкфурт под формата на концептуалната разработка I.D.
CROZZ II – доразвита версия на студията, чийто дизайн значително се доближава до бъдещия сериен модел. Само четири букви, но с огромно въздействие. Наименованието T-Roc символизира своеобразен мост между коренно различни светове. Д-р Франк Велш, ръководител на развойната дейност във VW: „Буквата „T“ трябва да сигнализира родствената връзка с вече известните Tiguan и Touareg, от които новият модел е заимствал своите гени, заедно с всички предимства на един SUV – високата позиция на седене, специфичните качества на каросерията и ходовата част, както и стандартното при върховия двигател задвижване на четирите колела. Втората част, а именно „ROC“, произлиза от английската дума „Rock“ и символизира позиционирането на T-Roc като модерен кросоувър, който съчетава увереността SUV с чевръстото пътно поведение на хечбек от компактния клас.
Този автомобил е явление за своя сегмент от пазара, в зависимост от оборудването и цвета, това явление може да бъде ярко или по-дискретно, но винаги забележително. T-Roc е Volkswagen, с който марката и нейните клиенти с гордост ще навлязат в новото десетилетие.“ Компактен SUV с големи амбиции. T-Roc ще бъде представен на почти всички важни за марката световни пазари. За Европа компактният SUV ще се произвежда в португалския завод Сетубал (близо до Лисабон). Юрген Стакман, член на Управителния Съвет на компанията, отговарящ за областите дистрибуция, маркетинг и следпродажбено обслужване, споделя повече подробности за пазарната стратегия при T-Roc: „Почти 80 процента от всички компактни SUV-модели в момента се продават в Европа и Китай. SUV-категорията набира все по-голяма популярност също така в Бразилия, Индия, Русия и САЩ.
Ние изхождаме от прогнозата, че пазарният обем на SUV- категорията в следващите десет години ще се увеличи от сегашните 6,4 милиона до около 10,6 милиона автомобила.“ SUV-моделите се продават изключително успешно, тъй като хората харесват предлаганото от тях съчетание от сравнително компактни външни размери, добра функционалност и висока позиция на седене, както и подчертано динамичната им външност. Aнгелин а Гуцова Mаркетинг Мениджър Леки Автомобили +359 886 400202 [email protected] g Порше България Бизнес Парк София, Сгрд. 7B, ет.4 www.volkswagen.bg www.facebook.com/VW.Bulgaria/ www.volkswagen-media-services.com
С T-Roc марката Volkswagen по много впечатляващ начин представя имено този синтез от качества. Моделът отговаря изключително добре на изискванията на водачите, на които често им се налага да шофират в градски условия. T-Roc е насочен приоритетно към необвързани млади клиенти с многостранни интереси, към семейства, които ценят гъвкавостта, както и към по-възрастни двойки, чиито деца вече са напуснали семейния дом. Тези целеви аудитории често търсят SUV, който се чувства като у дома си в забързаното ежедневие на урбанистичния свят, доставя удоволствие при всеки изминат километър, и едновременно с всичко това притежава дизайн, който му придава специален статус. T-Roc съчетава всички тези качества с отличен комфорт, иновативни системи за безопасност, гъвкаво вътрешно пространство, високо ниво на надеждност и дизайн с неповторимо ДНКа.
Новият T-ROC се представя като компактен SUV, който се доказва като модерен спътник в градското всекидневие и едновременно с това е отлично средство за пътуване през уикендите – включително и с цялото семейство на борда. ОСНОВНИ АСПЕКТИ Авангардният екстериорен дизайн на T-Roc Новото SUV-ДНК на Volkswagen. Подобно на Tiguan, Tiguan Allspace (версия с удължено междуосие) и Atlas/Teramont, T-Roc също се отличава с характерен дизайн, притежаващ новото SUV-ДНК на Volkswagen. Моделът съчетава автентични офроуд елементи с динамика и урбанистични решения. Показаната през 2016 година студия T-Prime Concept GTE даде доста конкретни изгледи към бъдещия нов SUV със специфичното ДНК на своя дизайн. Дизайнът на новия SUV на Volkwagen интерпретира по свой индивидуален начин именно това неповторимо ДНК.
Всички SUV-модели се отличават със свой характерен дизайн, който е типичен за конкретния сегмент. T-Roc демонстрира това по особено красноречив начин. Той ще ви впечатли със своя прогресивен дизайн, който моментално го откроява сред всички останали представители на сегмента. Същевременно T-Roc е безпогрешно разпознаваем като представител на марката Volkswagen. Ето какво казва по темата главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф: „С новия TRoc Volkswagen създаде още един автентичен SUV-модел. Автомобилът не се свени да демонстрира увереността, която се крие в него. Едновременно с това, чрез този кросоувър ние създадохме един изключително експресивен, почти провокативен дизайн. Именно емоционалните елементи го правят толкова симпатичен. T-Roc е еднакво добре подготвен както за урбанистичния свят, така и за приключения сред природата.“ Спортен стил. Както в стилистично, така и в технологично отношения, новият кросоувър носи със себе си сериозен динамичен подем в компактния сегмент. Ето какво казва по темата Клаус Бишоф: „За мен T-Roc е своеобразен крайъгълен камък в SUV-категорията. Защото той обогатява сегмента с единствен по рода си, подчертано спортен дизайн.“
Динамични пропорции. T-Roc е позициониран в сегмента под Tiguan. Подобно на Tiguan и Atlas/Teramont, T-Roc също е базиран на модулната платформа за модели с напречен двигател (MQB). Така и трите модела използват обща конструктивна платформа, но всеки от тях показва напълно самостоятелен подход по отношение на каросерията и интериора. Благодарение на MQB дизайнерският екип има възможността да реализира изключително динамични пропорции на каросерията. Това се отнася в особена степен за новия T-Roc: Кросоувърът е с дължина 4.234 мм – 252 мм в сравнение с Tiguan); междуосното разстояние се равнява на 2.603 мм. SUV-моделът е широк 1.819 мм (без страничните огледала), а височината му е 1.573 мм. Съчетанието от голяма широчина и сравнително малка височина на каросерията подчертава динамиката на пропорциите. По-ниският в сравнение с някои други SUV-модели център на тежестта допринася и за постигането на по-динамично поведение на пътя. Характерни за стила на автомобила са също така късите надвеси (отпред 831 мм, отзад 800 мм) и широката следа от 1.546 мм (отпред) и 1.541 мм (отзад).
Харизматичните дизайнерски елементи придават авангардно и експресивно излъчване на новия T-Roc. Отпред автомобилът се отличава с широка радиаторна решетка и интегрирани в нея двойни светлини. Във върховото си изпълнение светлините са изпълнени изцяло по LED-технология; корпусът на самите светлини е екстремно компактен. Това е възможно благодарение на отделните корпуси на мигачите и дневните светлини/светлините за завои в бронята. Специфичната светлинна графика прави T-Roc разпознаваем отдалеч и през тъмната част на денонощието. Тясна хромирана лайстна отделя светлините и радиаторната решетка от типичния за SUV масивен преден капак. От долната страна връзката между светлините и радиаторната решетка е подчертана с по-широки хромирани апликации; този стилистичен елемент се простира по цялата широчина на предницата.
Апликациите от хром, радиаторната решетка и светлините подчертават широчината и увереността на T-Roc. Характерен е и боядисаният в основния цвят на каросерията напречен елемент в предната броня, както и интегрираните в него LED-дневни светлини и мигачи. Тези светлинни модули се предлагат в две изпълнения: базовата версия разполага с хоризонтални LED-дневни светлини и разположени над тях мигачи. При топверсията дневните светлини и мигачите се състоят от по един кръгъл LED- елемент. Бялата дневна светлина при включване на мигач автоматично променя цвета си на оранжев. Светлините за мъгла с интегрирани светлини за осветяване на завои тук са разположени отстрани в изтеглената надолу черна пластмасова част на бронята.
Линиите на източения силует стават още по-изразителни благодарение на специалния хромиран елемент. Този декоративен елемент е сериен за всички версии на T-Roc и се простира от предните колони, през цялата странична линия на покрива, чак до задните колони на покрива. Последните имат дизайн, наподобяващ на спортно купе и напомнят на Targa-елемент, само че в надлъжно изпълнение. Заедно с хромираните лайстни те придават особен вид динамика на силуета, с което автомобилът отново създава асоциации с класическо спортно Coupé. Този ефект се засилва още повече, когато T-Roc бъде поръчан с BiColor-Design. Това е първият SUV-модел на Volkswagen, предлаган в двуцветно изпълнение, при което покривът (заедно с предните колони и корпусите на страничните огледала) може да бъде поръчан в акцентиращ контрастен цвя. Обрамчващата хромирана линия, светлинния акцент в областта покрива, снижаващата се назад подобно на спортно купе линия на покрива, характерните задни колони и Bi-Color дизайна карат каросерията на T-Roc да изглежда по-ниска, отколкото е в действителност.
В областта под долната линия на страничните прозорци характерната линия намира своя естествен завършек; този пречупващ светлината ръб е известен в дизайнерските среди като Undercut. Двата му края преминават в мускулестите издутини на калниците. От радиуса на задните калници пък започва внушителната линия на рамената на каросерията. Офроуд- апликациите от тъмна пластмаса в областта на арките на колелата от своя страна, заедно със защитните елементи в областта на праговете и броните, придават допълнителна мощ на визията на автомобила. Дизайн на задната част. Подчертано хоризонталното оформление на задната част е изпълнено в три равнини. Погледнато отгоре надолу, първата от тях се простира от завършека на покрива до долния ръб на задния прозорец; надолу следва средната част с LED-задните светлини с 3D-дизайн, VW-емблема и централен хромиран надпис T-Roc; третата и последната е в областта на задната броня. Обособяването на тези три равнини кара SUV-модела да изглежда по-нисък, по-широк и по-спортен.
От двете страни на горната си част задният капак е свързан със задните колони на покрива с хромирани елементи; в най-задната си част задните колони на покрива преминават под тонираното стъкло на задния прозорец, което му придава още повече визуална широчина. Със своето оформление задната броня е поне толкова характерна, колкото и тази в предната част на автомобила. Отстрани тя обрамчва задния капак. В страничната част на боядисаната повърхност се намират тъмни пластмасови елементи (в дизайн тип пчелна пита), както и задните светлоотразители. В най-долната равнина ще откриете ауспуховите накрайници (при „Design“ и „Sport“ те са решени в оптика от хром), както и централно разположен дифузор. Просторен интериор с висока степен на дигитализация Качеството и ергономията са еталон в класа.
При новия T-Roc формата и функцията на интериора са пречупени през призмата на новата дигитална ера. На преден план при създаването на интериорната концепция е интегрирането на непрекъснато нарастващия дял на дигитализираните елементи за управление и дигиталните контролни прибори. Така например T-Roc като опция може да бъде поръчан с новата генерация на Active Info Display (напълно дигитализирани контролни прибори). От най-ново поколение са и инфотейнмънт системите със сензорен екран с диагонал до 8,0 инча. Всичко е проектирано с мисъл за ергономията, лесното управление и обозримостта, така че всички функционални елементи на борда на автомобила са възможно най-интуитивни, изчистени и прости.
Същевременно харизматичният и характерен интериорен дизайн на този авангарден и издръжлив SUV-модел е своеобразен мост към стилистиката на екстериора. Едновременно с това дизайнерите и инженерите, работили по създаването на T-Roc, са се погрижили за наличието на неочаквано изобилно с оглед на външните размери на автомобила място за петима души. Водачът и спътниците му седят приятно високо. Отпред височината на седене спрямо пътната настилка възлиза на минимум 572 мм, а отзад – на 618 мм. При наличието на всички пет седящи места в автомобила, товарният обем до ръба на задните седалки възлиза на 445 литра – едно от най-добрите постижения в сегмента. Задната седалка може да се сгъва при разделяне в съотношение 60/40; при изпълнението на тази процедура се постига товарен обем 1.290 литра.
Факт е, че почти няма друг SUV-модел от този сегмент, който да предлага толкова разточително вътрешно пространство. Инструментално табло от изцяло ново поколение. Инструменталното табло се отличава с изключетелно прегледна хоризонтална структура. Заедно с инфотейнмънт системата, контролните прибори създават една високо, оптимално разположена от ергономична гледна точка равнина; споменатата инфотейнмънт система е разположена в най-горния сектор на централната конзола и при 8,0-инчовото изпълнение на дисплея има прозрачно стъклено покритие.
Последното изглежда елегантно като повърхността на таблет. Арматурното табло и инфотейнмънт системата са интегрирани с помощта на декоративна бленда. В зависимост от избраното ниво на изпълнение, тази декоративна апликация може да бъде в тъмен или в контрастен цвят, който кореспондира с цвета на тапицерията на седалките. В зависимост от избраното ниво на изпълнение цветните апликации могат да бъдат открити и в областта на вратите (повече информация по темата можете да откиете в раздела „Y-логика на оборудване“). Издържливите дръжки на вратите с изчистен дизайн, удобните подлакътници и големите ниши за предмети прави оформлението на вътрешната част на вратите особено удобно във всекидневието.