Производителят на премиум автомобили Volvo Cars отчита рекордни продажби през 2017 г., с глобален ръст от 7% спрямо 2016 г. и 571 577 продадени коли. Новото XC60 и моделите от серията 90 са най-продаваните автомобили от марката глобално. Тази тенденция подчертава ефекта от разработката на Volvo платформата Scalable Product Architecture (SPA) и внасянето на иновации в дизайна, технологиите и бранда като цяло.
В региона Азия-Пасифик продажбите са се увеличили с 20,9%, като най-големият пазар – Китай, отбелязва рекорден ръст от 25,8% в сравнение с 2016 г. В Европа, Средния Изток и Африка ръстът на продажбите е 3,3%, а в Американския регион е 0,7%.
Изминалата 2017 г. беше важна година за Volvo Cars в много отношения. На Автосалона в Женева през март беше представено новото Volvo XC60, което замени абсолютния бестселър на компанията и най-продавания средно размерен SUV в Европа. През септември беше премиерата и на XC40 – първият модел на Volvo в бързо растящия сегмент на компактните SUV автомобили. Volvo също така обяви, че поставя електрификацията в основата на бъдещия си бизнес и от 2019 г. всеки нов модел ще има електрически двигател, слагайки исторически край на автомобилите, които имат само двигатели с вътрешно горене.
В България Volvo отчита изключително успешна година, като ръстът на продажбите е с 9,4% по-голям през 2017 г., спрямо предходната 2016 г. С изключително успешната си премиера у нас, новото Volvo XC60 се утвърди като категоричен бестселър през изминалата година. Продължават успешните продажби и на ХС90, със солидно присъствие на версията с хибриден двигател – T8 Twin Engine Plug-in Hybrid. Новото ХС40 обещава да настигне по успехи по-големите си SUV „събратя“, с първи сключени договори „на зелено“, само няколко седмици след световната премиера в Милано. Приключенската версия на класическото комби – Volvo V90 Cross Country, също се радва на успешни продажби, след дебюта си на българския пазар в началото на 2017 г.
Във връзка с ангажимента за електрификация, Volvo обяви обособяването на Polestar като самостоятелна марка за електрически автомобили, изцяло консолидирана с Volvo Car Group. През 2017 г. Volvo Cars задълбочи и партньорството си с Geely Holding чрез създаването на съвместна технологична компания, за да се осигурят необходимите икономии за развитието на следващото поколение електрифицирани автомобили.
Volvo също така обяви, че поема 30% от акциите на новата марка на Geely, LYNK & CO, базирана на съвместната CMA платформа (Compact Modular Architecture). Volvo Cars продължава изграждането на нов производствен център в Южна Каролина – първият завод на Volvo в САЩ, където ще се произвежда новото S60, както и следващото поколение ХС90 от 2021 г.
В края на годината Volvo Cars подписа рамково споразумение с компанията за споделено пътуване Uber за продажбата на десетки хиляди автомобили със системи за автономно управление между 2019 и 2021 г.