Volvo Cars планира да започне продажба на автомобили онлайн. Шведската компания, която се контролира от китайския концерн Geely, постепенно ще увеличава уеб предлагането и ще изразходва повече средства за дигитална реклама.
– Планът е всичките ни моделни линии да се предлагат и онлайн. От редица проучвания знаем, че все повече потребители са готови да използват този начин на пазаруване. Причината, поради която предпочитат уеб варианта, е не търсенето на по-ниска цена, а желание да се избегне суматохата около преговарянето по сделката – обясни шефът на продажбите на Volvo Ален Висер.
Volvo има около 2000 дилърства в цял свят. Половината от тях са в Европа. От компанията бяха категорични, че нямат намерение да ги изолират или закриват. Tesla например не разчита на представителства и дилърства за продажбите на електрическия си автомобил и поради тази причина не присъства в отделни части от Съединените щати например.
– Дилърите се изнервят, когато кажеш e-commerce – призна Висер. – Ние обаче не възнамеряваме да градим продажбена мрежа без дилъри в близко бъдеще. Автомобилите ще продължат да преминават през за доставка. Но ние сме различен бранд и разполагаме с ограничени средства. Не вярваме в строенето на огромни дворци (като шоуруми).
Около 80% от потребителите на Volvo вече пазаруват онлайн различни стоки, сочат проучванията на автомобилния производител.
Компанията възнамерява също така да пропусне някои автомобилни изложения с цел по-директен достъп до потребителите. От 2015 г. Volvo ще участва в един голям салон на регион: Женева в Европа, Шанхай или Пекин в Китай и Детройт в САЩ. Според Висер производителят трябва да приема предизвикателства, а не да върши всичко според очакванията на индустрията, както е било досега.
– Нека сме честни – ние сме все още сравнително малък играч. Имаме прогнозни продажби от 800 000 броя годишно до 2020 г., което означава, че бюджетът ни спрямо някои основни съперници ще е доста малък – каза още той.
За настоящата година се очаква продажбите на Volvo да достигнат 465 000 броя.