Шефът на Ситроен Ив Матон обяснява отново защо издаде заповед пилотите му да не се гонят в рали Аржентина, дава оценка на първите пет старта от WRC за 2012 г. и споделя виждането си за управлението на спорта.
– Екипът на Ситроен взе двойна победа в Аржентина, след като наредихте на Себастиен Льоб и Мико Хирвонен да пазят позициите си. Толкова малка ли бе разликата помежду им, че да ви накара да го сторите?
– Подобно решение никога не се взима лесно, но трябваше да предприема някакви действия, за да постигнем със сигурност целите, които си бяхме поставили. А това е защитата на титлите при пилотите и конструкторите. В Португалия не спечелихме нищо, но в Аржентина нещата се получиха. Предстоят още много трудности, а установихме добър аванс, така че това бе разумният избор. Всеки член на екипа ни – начело с пилотите – е наясно колко важно е за Ситроен да вземе тези корони. Да, сигурно изглежда много несправедливо спрямо Мико след начина, по който се разви рали Португалия за нето, но се надявам, че съвсем скоро ще го видим да печели първата си победа с нас.
– Как преминаха първите пет ралита от сезон 2012 г. според вас?
– Най-важното, разбира се, е лидерството в двата шампионата. Не мисля обаче, че от всичко случило се до момента може да се вадят сериозни изводи. Мислехме, че в Португалия ще придобием по-ясна представа за разпределението на силите след Монте Карло, Швеция и Мексико. Времето не го позволи, тъй като така и не се получи истинско състезание. В Аржентина съперниците ни имаха проблеми, при това точно в момента, когато екипажите ни бяха в почти върхова форма. И в крайна сметка нямаме напълно ясна идея. Смятам, че конкуренцията определено е силна и съм сигурен, че в следващите няколко кръга ще се води ожесточена битка. Наистина имаме аванс, но шампионатът далеч не е свършил!
– Начинът на управление във WRC претърпя сериозни промени през последните месеци. Какво е виждането ви за настоящата ситуация?
– WRC се оказа без промоутър много скоро след назначаването ми за шеф на Ситроен. ФИА и организаторите на първите кръгове изпълниха ролята си, подсигурявайки възможно най-добри условия за надпреварите. Доволен съм от връзките между производителите и ФИА в сравнение с предишния си опит от шампионата. Екипът, ръководен от Мишел Мутон, Ярмо Махонен и Александър Гешир, изслушва мненията ни. Всяка страна разбира надеждите и ограниченията, пред които се изправя другата и вървим напред в правилната посока. Бъдещето на световния рали шампионат ще зависи както от богата му история, така и от способността ни да прилагаме новите технологии в комуникационната и автомобилна индустрии.