Начало BG спорт Върнаха победата на Маршавелов от Писта Стара Загора

Върнаха победата на Маршавелов от Писта Стара Загора

97
0

Победата на Константин Маршавелов от писта Стара Загора бе върната след заседание на Националния Спортен Трибунал, което е било проведено на 28 септември.

Пилотът на КА-2 Рейсинг с Мицубиши Лансър Ево 10 финишира първи на трасето Дракон, но след финала след подадена жалба от екипа на Автотранс Рейсинг Тим, бе дисквалифициран за изпреварване срещу Пламен Камбуров на последния завой при жълт флаг.

В заседанието на НСТ участваха всички негови членове: Милчо Ковачев, Димитър Георгиев, Иван Маринов, Румен Дунев и Виктор Георгиев. Те прецениха с 4:1 гласа, че декласирането на Маршавелов не е било правилно, тъй като постановиха, че колата на Камбуров е била повредена и той се е движел с много ниска скорост.

При разглеждане на жалбата, НСТ констатирала следните нередности: 

Подаденият протест от АСК ”АВТОТРАНС” е следвало да бъде върнат, тъй като същият съдържа в себе си два отделни протеста по два различни казуса, но е съпроводен само от една такса

Към протеста на АСК”АВТОТРАНС” няма приложено пълномощно от представляващия клуба

При разглеждане на всички подадени протести след края на състезанието, спортните комисари не са изслушали всички засегнати от протестите страни

Сигналистите и маршалите, взели участие в провеждането на състезанието, не са лицензирани от БФАС

Няма издаден бюлетин за промяната в постовете на сигналистите и маршалите; 

На заседанието на НСТ са били изслушани засегнатите страни – Константин Маршавелов и Пламен Камбуров, Спортните комисари – Валя Панталеева и Любомир Кордев, Председателя на техническата комисия – Никола Попов, рейс- директора на състезанието и Отговорника по сигурността. Разгледани са били и видеоматериали от състезанието. 

Председателя на НСТ Милчо Ковачев обясни решението: 

“След като изгледах заснетите материали, изслушах Председателя на спортните комисари, Наблюдателя от БФАС, Председателя на ТК и събраната допълнително информация по телефона от рейс-директора и други независими експерти, присъствали на състезанието, си оформих следното мнение:

След напрегната битка на трасето, в последната обиколка, два завоя преди финала, автомобилът на Камбуров получава тежка повреда и минава в „авариен“режим, т.е. много ниска скорост, несравнима със скоростта му до този момент. Това се случва в зона, маркирана от пост 9 „жълт флаг“, заради спрял в дясно автомобил. Тук той е изпреварен от Маршавелов, който финишира пръв. Камбуров достига финала много бавно и спира пред бокса, като не прави и тура за овации. В последствие, през изхода на бокса е избутан в закрития парк.

Спортните комисари не са изслушали засегнатите страни, не е обяснен случая и от рейс директора, а е приет протеста на Камбуров, като основателен, въпреки че съдържа два казуса, а е внесен депозит за един, което го прави недействителен. По тази причина НСТ не го прие за разглеждане, но изслуша Камбуров и изгледа неговия онборд запис.

При тези обстоятелства считам, че макар спортните комисари да са един опитен екип, не са били коректно запознати с обективните обстоятелство от Рейс-директора и Председателя на Техническата комисия, които умишлено или не, са скрили тези важни обстоятелства от комисарите, а именно – автомобилът на Камбуров е изпреварен от Маршавелов на жълт флаг, но той е бил вече с тежка повреда, с много ниска скорост и на практика извън състезанието.

Ако изпреварването беше реализирано в този участък при състезателни условия, да това е грубо нарушение, но тук става въпрос за заобикаляне на почти спряла кола. При тази ситуация не приемам решението на спортните комисари и гласувам за неговото отменяне, като се възстанови правдата в автомобилния спорт – винаги да победи най-бързия.“

След решението на Трибунала, Маршавелов излезе начело в генералното класиране в серия Макси с 59 точки. Днес обаче той заяви, че не променя решението си и няма да участва в последните 2 кръга от сезона, което дойде 10-ина дни след решението на комисарите за дисквалификацията.

Втори е Камен Василев (Мицубиши Лансър Ево 9) с 55 т., а Камбуров остава с 48.5 т. Пламен обаче остава фаворит за титлата, тъй като разполага с много по-мощен автомобил и вече обяви, че ще изпълни програмата си и ще участва във всички състезания до края на сезона.