Таван на бюджетите ще бъде въведен във Формула 1 още за 2019 г. Това обяви отговорникът по спортните въпроси в спорта Рос Браун. Първоначално за следващия сезон и за 2020 г. той ще бъде в по-мека форма с по-голям обем и най-вероятно няма да бъде задължителен за спазване.
За 2021 г. трябва да бъдат достигнат планираният лимит от 150 млн. долара на сезон и всички отбори ще трябва задължително да се вместват в него.
„Прогресираме добре по отношение на икономическите инициативи с ФИА и отборите, каза Браун. – Работата по механизма на тавана на бюджетите върви добре. В момента планираме да го въведем в по-мека форма със сухи тренировки през 2019 и 2020 г. След това той ще стане задължителен за спазване. Преговорите в това отношение почти са завършени.“
Браун обясни още, че в бъдеще се планира използването на повече стандартизирани елементи, които да намалят разходите. „Защо всички да не използват една и съща скоростна кутия, диференциал и валове? Това би имало значително икономическо влияние. За да направиш своя собствена трансмисия, се очаква да похарчиш между 5 и 10 млн. долара на година. И накрая никой не я вижда.“
Рос заяви още, че би било по-добре въвеждането на новите по-опростени и по-евтини задвижващи системи, планирано за 2021 г., да бъде отложено. С тяхното пускане шефовете на спорта от Liberty Media се надяваха да привлекат нови производители на мотори, но за момента това не се случва и заявки няма.
Освен това сегашните производители искат запазването на хибридната система MGU-H, която бе планирано да бъде премахната от 2021 г. Затова според Браун изглежда е по-добре да се изчака с въвеждането на новите регулации, които понастоящем и без това не гарантират влизането на нови компании.