Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс останаха без точки в Гран при на Европа

Уилямс останаха без точки в Гран при на Европа

26
0
Рубенс Барикело,Уилямс

Едва за трети път в историята на Формула 1 абсолютно всички автомобили, участвали в надпревара, пресякоха финала й – и това се случи в Гран при на Европа. Екипът на Уилямс се бори упорито по улиците на Валенсия, но и двамата състезатели Рубенс Барикело и Пастор Малдонадо останаха извън зоната на точките, съответно 12-и и 18-и. Техническият директор на отбора от Гроув Сам Майкъл обобщава осмия кръг от F1 за 2011 г. за тима си.

– Уилямс имаха няколко подобрения във Валенсия – колко ефективни се оказаха те?

– Във Валенсия имахме ново задно крило, с което карахме в надпреварата. Разполагахме и с нова изпускателна система, но преди квалификацията решихме да не я използваме. След обзора на тренировките и данните от състезанието планираме да я върнем в колите за Силвърстоун.

– Как се отрази забраната за смяна картите на управление на двигателите?

– Ограничи по отношение на някои промени, които по принцип бихме направили, но не беше нещо фатално.

– Рубенс бе втори по скорост на контролата в квалификацията. Какви изводи могат да се направят от това?

– Рубенс имаше добро изтегляне след завоите в една от неговите обиколки – това допринесе в основна степен.

– Гумите медиум бяха използвани за първи път във Валенсия. Как се представиха?

– Бяха значително по-бавни от меките – сместа софт.

– Пастор два пъти пука гума по време на уикенда. Установихте ли какви са причините?

– Все още не, продължаваме да проверяваме частите.

– Бихте ли обобщили представянето на Пастор и Рубенс?

– И двамата ни пилоти се представиха добре през уикенда. Ние разочаровахме Пастор в квалификацията заради проблем с горивната система, след това имаше грижи с потеглянето на старта на състезанието. Спуканата гума го принуди да влезе по-рано за бокс и се наложи да променим стратегията му от два на три пита. При излизането му от питлейна отново се озова в дъното на колоната и се бори в оставащите 56 обиколки.

– Следващият старт е домашното състезание на отбора. Как очаквате да се представят FW33 на Силвърстоун?

– Ще имаме ново предно крило и ревизиран дифузьор за Силвърстоун. В петък ще тестваме двата дифузьора с оглед забраната за обдухването му при спряно подаване на газ. Преди това ще направим допълнителни аеродинамични тестове.