Шефът на Мерцедес Тото Волф бе откровен и изчерпателен в отговорите си, въпреки днешния ужасен ден за тима си на пистата Ред Бул Ринг в Австрия.
Той обясни, че екипът е загубил безценно време в решението дали Люис да спре в бокса, когато заради повреда в колата на Валтери Ботас колоната влезе в режим на движение при виртуална кола за сигурност.
„Да, грешката бе наша, но водехме на първите две позиции, когато Валтери загуби хидравлично налягане. Докато прегледаме всичко, загубихме безценно време и реално състезанието“, призна австриецът, който обаче защити главния си стратег Джеймс Ваулфс, като един от най-добрите в бизнеса и достатъчно доблестен да си признае грешката пред милиони зрители.
Грешката обаче е трета поредна в стратегията в последните месеци след Австралия и Китай, но според Волф резки промени няма да се правят. Той обясни още, че са се обадили на Люис да натиска, защото все пак са били възможни добри точки в днешния ден, но просто са се сблъскали челно с тежката страна на състезанията.
Според Тото Волф тимът е абсолютно наясно с това колко тежка ще е битката този сезон, но няма да спрат с въвеждането на нови елементи, след като във Франция интегрираха нова задвижваща система, а този уикенд нови аеродинамични елементи.
„Не, в никакъв случай няма да спрем, защото всичко, което напрахме дава добър резултат, но днес брутално загубихме“, каза още Волф, който заяви, че още след успеха в Барселона е бил категоричен, че не предстои разходка в парка, а много сериозна битка и изказването на Люис след Канада, че тимът трябва да се събуди е дошло просто като още едно потвърждение на неговата теза. А всички в Бракли са гледали днес и са наясно какво точно се случи и предстои.
„Тази вечер се качвам на самолета и утре в 8 часа съм в офиса в Бракли, събираме се всички и решаваме какво ще правим за Силвърстоун“, описа следващите си часове австриецът преди надпреварата в Англия, която е много важна за тима.
Той обясни още, че проблемите с гумите днес са възникнали първо от по-високите температури с 10 градуса, и второ – с натоварването отстрана на пилотите в битките на последните два завоя.
„Всички, без Ферари, имахме проблеми с гумите, но пилотите, които имаха по-спокойно състезание и контролираха темпото си, нямаха чак такъв блистеринг“, описа картината той.
Волф обясни още, че не е изненадан от решението на Ферари да не накара Кими да пропусне пред себе си Фетел, предвид развитието на шампионата. Той отново подчерта, че няма как в началото на юли да демотивираш по подобен начин половината си екип, а това не е добре и за спорта и зрителите, а двамата с Маурицио Аривабене са състезатели.