Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф смята, че в екипа са загубили състезанието за Гран при на Австралия не заради грешка в стратегията, а заради бързината на болида на Ферари. Себастиан Фетел спечели надпреварата, след като влезе с няколко обиколки по-късно за единствения си питстоп спрямо Люис Хамилтън и се върна на пистата пред него, след като британецът беше блокиран зад Макс Верстапен. Холандецът още не бе направил своя бокс и беше по-бавен.
Запитан дали тактиката на екипа за Хамилтън е била грешна, Волф заяви: „Не, Ферари беше по-бързата кола. Себастиан остана близо до скоростната кутия на Люис в първия стинт, а Хамилтън караше на пълна газ. И не можеше да се откъсне. Имаше риск от пресичаща стратегия от страна на Ферари, а освен това смятахме, че гумите му няма да издържат повече. И това ни доведе до решението да спрем в бокса.“
Според Волф спирането в пита на Люис е дошло малко по-рано от очакваното и това все пак е изиграло роля за загубата на състезанието. „Опитваш се да вземеш в предвид цялата информация, която имаш – температура на гумите, нива на сцепление, пързаляне и как пилотът възприема тези неща, обясни австриецът. – Всички те доведоха до това решение и в този случай то беше спиране няколко обиколки по-рано. „
Въпреки това босът не смята, че резултатът от състезанието определено е щял да бъде различен, ако от отбора са били избрали друг подход. „Днес не бяхме достатъчно бързи и затова Себастиан е заслужен победител. Ако погледнете назад винаги ще си кажете, че е можело да направите нещата по-добре. Но не знам дали щяхме да победим, ако бяхме ги направили така. Фетел можеше да опита пресичаща стратегия по всяко време и изходът да бъде същият.“